Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-04-30

Nä men om man skulle ta och börja köra gravel-lopp kanske?


Hej!

Inte bra det här med att vara sjuk. Är dock väldigt motiverad nu vilket givetvis kommer att vara till min fördel när jag väl blir frisk. Just nu är jag mentalt ute och cyklar mest hela tiden. Igår skakade jag hand på att köra The Traka 360 nästa år. 365 km gravel-tävling i Girona, Spanien. Kikade på sändningen igår och tänkte att "det där ser ju inte så svårt ut". Ja sen att tävlingstiden för vinnaren är runt 13 timmar gör ju att det blir lite av en utmaning ändå och det finns en del backar i området. Men det blir kul! 

Man sände inte hela loppet men slutet sändes och ni kan se det här: https://www.youtube.com/watch?v=EUBmfl1iYZM&t=47s&pp=ygUJdGhlIHRyYWth 


Kul också igår att få börja läsa resultatlistor från svenska MTB-tävlingar igen då första större tävlingen ägde rum i Säter genom SWE-Cup #1 Klippingeracet. Vill du också se hur det gick så finns här resultat från Klippingeracet


Cykelsäsongen är igång på allvar här i Sverige, jag ska nu bli frisk och nästa helg så kör jag Billingeracet i Skövde. Blir grymt att få träffa alla cyklister igen, spänna lite vader och hoja runt i skogen så fort jag orkar. Ska du också dit? 


Tack för att du läste, det blir en lugn dag i solen här, skönt med långhelg. Hoj! 

Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Har du funderat på att köra biketransalp nångång?

    SvaraRadera
  3. Inte specifikt det loppet men det är ett kul koncept och det hade såklart varit roligt att köra även det.

    SvaraRadera