Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-04-08

En bra start på påsken!


Hej och god morgon på dig!

Nöjd efter gårdagens träning. Kanske mest med att jag tog mig runt med klungan på gårdagens AW Party by SZR faktiskt. Känslan var allt annat än strålande men jag har ju haft problem med att hänga med klungan på dom racen så det var ändå en bonus. Jag skjutsade Filip till Lugnet för att kolla innebandymatch innan. Det blev lite stressigt så jag kom in i startfållan med mindre än 10 sekunder kvar, klickade då i pedalerna och hade fortfarande dunjackan på mig. Första varvet blev därför en balansgång mellan att hänga med klungan och få av mig tre lager kläder från överkroppen. Det gick det också men det blev lite onödigt intensivt och obefintlig uppvärmning hjälpte inte till.

Bra pass med intensiv racing.

Dagen bestod annars till största delen av fix hemma. Tvätt, städ, disk, matlagning och så klippte jag ner mina pelargoner. 

Frida gick påskkärring i kvarteret. Hade runt 20 påskkort med sig och kom hem med över åtta hekto godis. Vi får se om det kommer hit några påskkärringar idag, igår kom det inga. Godis finns.

Fixade tacos-middag och kollade på Baskien runt. Två goda ting.

Unnade mig ett glas vin till kvällen. Kikade på Bäst i Test med Frida och kopplade av. 

Ja, allltså jag kopplade av. Frida körde fullt cirkus-nummer hela kvällen. Kul att se energin som fanns där.

Frida och jag har en stund för oss själva då tonåringarna har sovit hos kompisar. Mysigt att få egentid med henne. 

Idag ska jag få till någon form av träning och det blir påsklunch/middag hos min bror Patrik och hans Sara. Jag ska också se på damernas Paris-Roubaix, får pausa sändningen under middagen och återuppta tittandet när jag kommer hem igen sen. Påskharen gör säkert ett besök här också, så barnen får leta ägg i trädgården.

Solen skiner och det är plusgrader ute. Njut av dagen, hoj! 

Påminner om Sirokos nya gravel-produkter, som ni får till 10% rabatt med min samarbets-länk: https://srko.co/henrikoijer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar