Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-04-03

Skoterspårcykling!


Hej och god morgon på dig!

Igår var planen att tävla online på kvällen men jag kunde inte motstå att också bege mig ut för lite skoterspårcykling på morgonen. Det ångrar jag inte! Det var väldigt vackert och precis sådär kul som skoterspårcykling ska vara. 

En tanke som slog mig var att vi nästa vårvinter borde ha något evenemang här i Falun där vi antingen kör ett lopp- eller bara en stor gruppcykling på skoterspår så att alla får uppleva hur kul det är att cykla skoterspår och samtidigt hänga lite tillsammans. Helst ska det ju vara en dag då det varit varmt på dagen, kallt på natten och där vi bjuds på solsken med några minusgrader. 

Förslag på aktivitet och datum? 


Skoterspårcyklingen tillsammans med tävlingen online och lördagens distanspass har gett mig sju och en halv timmes träning i helgen. Skoterspåren stod för 2 timmar och 22 minuter. Magiskt och precis den start på april som jag vill ha. 

Här kommer några fler bilder från förmiddagscyklingen igår:








Typiskt bra friskvård/friluftsaktivitet. 


Idag blir det vilodag. Dottern har avslutning på innebandyträningen med match mot oss föräldrar. Så jag blir inte helt stillasittande ändå. 

Plan för veckan:
Måndag: Vilodag och cykelmöte
Tisdag: Intervaller
Onsdag: Intervaller och två cykelmöten
Torsdag: Le Peloton
Fredag: AW på Zwift utan att ha arbetat innan! 
Lördag: Distanspass
Söndag: Ett oskrivet blad.

Fyradagars arbetsvecka blir skönt. Rivstartar denna vecka med möten 08:30-16 idag och sedan rullar det på. Ska njuta av fyra dagars långhelg med barnen denna helg. Ha det bra så hörs vi här inom kort igen, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar