Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-04-05

Några bilder från senaste dagarna

Hej och god morgon på dig! 

Igår kväll så körde jag Tour of Watopia etapp 5. Tänkte först köra igenom det ganska lugnt men råkade göra en bra start. Gick därför med täten till första långa backen där jag släppte tidigt. Ångrade mig efter en stund och började köra på. Körde ikapp och ifrån cyklist efter cyklist. Kom ifatt en större andragrupp som i sin tur hade enstaka cyklister framför sig och sedan en liten tätgrupp. Ställde av gruppen innan krönet och körde ikapp två, vi tre lyckades sedan köra ikapp ytterligare cyklister hela vägen in mot målet. Jag var på plats 26 när jag började ta i lite igen och i mål slutade jag som 6:a efter att ha vunnit spurten i min lilla grupp. Bra känsla ändå! 

Tacx Neo Bike och Garmin-pedaler, den perfekta kombinationen.

I och med gårdagens pass så höjde jag min beräknade VO2Max igen. Nu är den uppe på 69, jämfört med 72 innan diskbråcket. Så snart är jag där igen. När man zoomar ut så är det lättare att mäta framstegen. 
Källaren är inte direkt sociala medier-vänlig, men såhär såg det ut när jag körde Tour of Watopia och kollade på En plats i Solen igår. 

Käkade på ChopChop tidigare i veckan. Färglatt och gott! 

Veckohandlade på Willys också, nästan bara nyttigheter. 

Det var chans till att se norrsken häromkvällen men det såg jag inte mycket av. 

På jobbet är det möten och ofta möten som gäller. Hade sju stycken i måndags, ibland blir det mycket av det goda. 

Kom hem vid kvart i sex igår. Solen var fortfarande uppe och det var fem plusgrader, våren är här! 

Idag är det onsdag, en ny dag med möten, cykelmöten och cykelträning väntar. Solsken och åtta grader har prognosen lovat också, det ser jag fram emot! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar