Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-04-29

Garmin Edge 540 Solar


Hej på dig! 

Titta vad som kom till mig igår, en Garmin Edge 540 Solar. Garmin har nyligen släppt denna och en något större Garmin Edge 840 Solar, sedan tidigare så finns också Garmin Edge 1040 Solar. Alla finns också utan "Solar" i namnet men det fiffiga med Solar är att cykeldatorn har solenergiladdning. Det här ger upp till 60 timmars batteritid vid batterisparläge och 32 timmar i intensivt användningsläge. En solig dag så kan den ladda 25 minuters användningstid per timme.  Hur smidigt som helst om du ska ut på ett längre äventyr eller vill klara dig ett tag även utan laddare. 

Förutom solenergiladdning så har cykeldatorn en rad fiffiga funktioner som smart navigering, ruttplanering, anpassade träningspass och stöd för klättringar och kraftoptimering. Se några av funktionerna här eller läs mer på deras hemsida: https://www.garmin.com/sv-SE/p/798925#overview



Jag ser fram emot att använda denna väldigt mycket på mina pass framöver, en sådan där pryl som man "måste ha" då jag tycker att den är ett stort stöd i min träning. Bara funktionen "Tillbaka till start" vet jag kan vara bra när man inte riktigt hittar hem och energin börjar ta slut... 😅



Annars då? Jodå, har vaknat med fortsatt förkylning så det blir ännu en vilodag. Hade gärna varit i Säter för att se Klippingracet som är SWE-Cup premiär för XCO, men vill inte dra dit min förkylning. Hoppas på fina tävlingar och goda prestationer rakt igenom. 

På sociala medier så är det mycket The Traka just nu. Där har man startat 360 km-klassen på gravelloppet.  Så himla häftigt lopp och "alla" verkar vara där. Åtminstone alla som cyklar gravel och håller på med sociala medier i alla fall. Nästa år så borde jag också vara med på startlinjen. 

Lite spanskt tema ändå på frukosten presenterad av Linda. 

Isen lämnade Varpan helt igår efter att ha stått emot bra länge. Snart badsäsong alltså! 

Hittade denna diamant på affären igår. Den var väldigt god såklart och passar väl bra för mig som inte äter godis. 


Nu har jag en rad nya prylar att testa inklusive kläderna jag skrev om igår. Dessutom är det tävlingspremiär nästa vecka så cykelsuget är riktigt stort nu. Hoppas givetvis att bli frisk inom kort. 

Ha nu en fin helg, njut av lite cykling om ni är friska så hörs vi snart igen. Hoj! 

Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar