Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-11-17

Maxtestet

Foto: Krippe Kvist

Förra året så vilade jag hela veckan, stack ut och mörkercyklade med Kessiakoff/SILVA på lördag eftermiddag och körde testet på söndat förmiddag. Denna gång så har jag tränat i veckan och kört SM dagen före. Ändå så fick jag väldigt snarlika resultat. 71.4 ml/kg/min denna gång mot 71.1 förra gången. Att jag var ett kilo lättare hjälpte givetvis till att förbättra årets resultat. Egentligen så ska man ju ha liknande förberedelser om man vill kunna jämföra resultat från gång till gång, men det här gör jag ju bara för att det är kul.

Förra årets test: http://oijer.blogspot.se/2012/11/maxtestet-hos-aktivitusmonark.html
Årets test:

Foto: Mattias på Aktivitus, det var också han som testade mig och andra idag

1 kommentar:

  1. Riktigt bra resultat. Tittar jag på hur du tränat och tävlat på sista tiden är min tolkning att du är starkare i år än förra året. Det skulle innebära att med samma förutsättningar hade nog resultatet i dag varit något högre.

    Trevligt att läsa om din träning, dina reflektioner och framgångar (även då det inte gått fullt så bra).

    http://tomascykelblogg.blogspot.se/

    SvaraRadera