Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-11-08

Glittrande asfalt

Fridfullt längs Tisken i morse

Startade i +2.2 grader och blöt vägbana hemifrån i morse. När jag cyklat ungefär en halvtimme så gled bakhjulet lite i sidled i en sväng och jag förstod att det var kallare där. Kom till Grycksbo och fick ett par släpp och tog det därför försiktigt genom byn. Matade mestadels grusvägar i morse på min skarvade pendling till jobbet och på grusvägar är det ju mindre risk för halka. När jag kom till Borlänge så var det glittrande asfalt överallt och det gällde att ta det försiktigt med dom dubbfria däcken.
Fläckvis blixthalka överallt i Borlänge

2 kommentarer:

  1. För mig är pendlingen över för iår. Nu är det löpning som gäller o från dec även rullar!

    SvaraRadera
  2. Ja, man måste ta det försiktigt, vintern kommer snart och det ska bli lite farligare att cykla...

    SvaraRadera