Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-11-16

Dags för CXSM

Förra året blev jag 16:e och var väldigt besviken med det resultatet. På cupen höll jag mig oftast mellan placeringarna 3-6 och en topp 10-placering var nästan ett krav, trots fler bra cyklister på plats. Jag gick ut hårt, för hårt, och fick betala priset för det.

I år har jag inte kört en enda CX-tävling och bara tre träningar. Är alltså inte lika bra på CX i år, men är nog starkare nu än vad jag var då. Drömmer om en topp 10 i år men en topp 15 vore också ett bra resultat. I år är det många snabba cyklister med i startlistan. Det som talar för ett bra resultat är att jag har tränat bra dom senaste veckorna, har rutin och vet hur man kör CX. Om det är något som talar emot så är det nog att jag lär få starta långt bak i fältet. Men det kan man ju rädda med en riktig monsterstart.
Tävlingarna hålls i Stora Skuggan på Norra Djurgården i Stockholm.

11:00 startar damerna med favoriter som Emma Johansson, Jenny Rissveds, Angelica Edvardsson, Åsa Erlandsson och Lisa Nordén.
12:30 startar vi herrar, där Calle Friberg, Matthias Wengelin, Magnus Darvell, Martin Eriksson, Jens Westergren med flera är favoriter.
Kom och kolla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar