Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-11-07

Ett pass styrkefyror

Tisdagens pass har jag ju inte skrivit om, det var i alla fall ett sent pass på testcykeln där jag körde fyror på låg kadens. Startade klockan 23:48, vet inte om det är så optimalt egentligen men så blir det ibland när livspusslet ska läggas och några bitar innehåller träning.
Alla intervaller hade jag belastningen 6.1 kilo och snittkadensen var 57 i första intervallen och 58 i övriga fem, vilket gav 347.7 och 353.8 watt i intervallerna. Ruggigt jobbigt och jag var nära gränsen denna gång. Två veckor innan hade jag kört motsvarande pass men då på 344 watt och en större känsla av kontroll. 

Det var alltså tisdagens pass. Igår när jag körde Onsdags-VM så saknade jag dels teknik, men tyckte också att det fanns tendenser till pangpang-brist i buggarna. Dels kan det givetvis ha berott på detta nattpass, men även att det faktiskt igår var fjärde dagen i följd med träning. Vilodag idag och sedan har jag tänkt cykla två dagar i rad nu innan en vilodag på söndag för att förhoppningsvis komma in i den hårda veckan utan att vara nedbruten från start. Det har känts mycket bättre nu i denna andra treveckorsperiod än det gjorde i den första. Tror på det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar