Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-11-03

10 (11) spurter igår och distans idag

Har nu monterat denna lilla rackare på Monarken, en kadenssensor.

Tanken var att kunna visa er även kadenskurvor (som i sin tur innebär watt-kurvor) från mina testcykelpass. Igår kväll så körde jag spurter och kunde då konstatera att kadensen angavs dubbelt upp. Lite störande givetvis men jag körde på och höll ett getöga på Monarkens kadensangivelse istället. Körde 10 spurter á 10 sekunder med en minut och 50 sekunders vila mellan. En spurt varannan minut alltså. Hade 6.9 kg i belastning och toppade på 148 i kadens enligt vad jag kunde se, från stillastående start.
Efter att jag kört mina tio så trixade jag en ganska så lång stund med positioner på både magneten och sensorn tills jag äntligen fick min Garmin att ange rätt kadens och inte dubbel. Då körde jag en till spurt bara för att testa. Så totalt 11 spurter sent igår kväll. Egentligen skulle jag ha kört tre timmar distans, men hade inte alls tid till det då frugan var i Västerås hela dagen med Emily som hade danstävling.

Nu ska jag till Ebbahs innebandy och sedan sticker jag ut på distans. Ca: fem timmar med start klockan 11, någon som vill hänga på? Har tänkt åka cross med racerdäck idag, men just nu visar termometern ett negativt resultat och med "blöt" asfalt så kan det bli lite onödigt spännande. Får se vad som händer med temperaturen de närmsta timmarna helt enkelt. Det ska ju komma en del regn idag, kan det bli i form av snö?
Vintercykeln står halvt redo i garaget, kan kanske bli premiär idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar