Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-11-05

Rekordettor

Sedan en tid tillbaka sitter landsvägspedalerna på och sedan någon dag tillbaka så sitter där också en kadenssensor.

Igår körde jag alltså ettor igen. Senast körde jag 20 stycken och ville bryta under den första, idag körde jag tio på "rekordwatt". Nu kanske jag har kört högre någon gång i livet, men förra vintern så körde jag på 400 och denna höst har jag också kört på 400. Tänkte att det var dags för en höjning idag eftersom jag är ett fan av utveckling. Med kadenssensorn på plats så behöver jag inte säga att jag körde på ca: 410 watt i alla intervallerna, utan nu kan ni få snitteffekten för varje intervall:
410w
410w
414w
414w
414w
414w
414w
414w
414w
422w
I den sista där så vred jag ur disktrasorna till ben lite extra för att se var någonstans ungefär jag ligger om jag inte behöver fundera på att det kommer fler intervaller. Att göra ytterligare en höjning till 420 watt ligger inte långt borta. Men nu tuggar vi på med mellanveckan och sedan den hårda veckan först och ser om jag fixar detta.

I förrgår så kunde jag konstatera att det inte blir någon tripp till Karlstad i helgen för CX-cuptävlingar. Familjeschemat funkar inte med CX-tävling denna helg tyvärr. Nu ställer jag istället hoppet till att jag kan köra CXSM.

Vill ni se detaljer kring mitt pass med ettor så hittar ni dom här: http://connect.garmin.com/activity/400157464

5 kommentarer:

  1. Fin utvecklingskurva på dina pass! Dom där ettorna är inte att leka med brukar även innebära ett visst illamående...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stabiliserar sig nog snart, men utveckling är ju alltid kul.

      Radera
  2. Trampar du ingenting under vilan? Jag brukar trampa men får inte ner pulsen som jag vill.

    SvaraRadera