Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-11-12

Rekordfyror

Klockan elva igår kväll så satte jag mig på Monarken för att starta upp den hårda veckan med ett pass fyror. Senast jag körde rena fyror var för två veckor sedan och då körde jag på 360 watt och med en känsla av kontroll. Jag har misstänkt att jag nu är ungefär lika stark nu som jag var i våras, så igår tänkte jag därför se om jag klarade av att köra fyror på vårens högsta effekt: 372 watt. Med fyra kilos belastning behövde jag hålla 93 i kadens, men efter första minuten så låg jag på 94 i snittkadens så jag tänkte: "nu kör vi". Även om det var jobbigt så kändes det aldrig som om jag skulle vilja ge upp i den första som också fick 94 i snittkadens och alltså blev en rekordfyra på 376 watt. Resterande fyror lyckades jag också hålla 94 i kadens även om jag fick gräva riktigt djupt för att klara den fjärde och sista fyran.

Men nu är det gjort. Nytt personbästa på 4x4 lyder alltså 376 watt rakt igenom. Nu kommer jag givetvis få skämmas om jag inte toppar detta våren 2014, men det är ju aldrig tråkigt att förbättra sig. Även om det är i november. En tänkbar orsak till mina förbättringar kan ju faktiskt också vara att jag bara har blivit bättre på att köra testcykel. Övning ger ju som bekant färdighet. Det ska också sägas att när jag i våras fixade förra rekordet på 372 watt så var jag fyra kilo lättare, så räknat i watt per kilo så har jag inte blivit bättre utan snarare sämre.

Ni som vill titta mer på siffrorna från passet kan kika här: http://connect.garmin.com/activity/403240993

1 kommentar:

  1. Mycket bra siffror. Framför allt starkt att visa upp detta i november. Med den här trenden ser förutsättningarna goda ut för att du ska få ett fantastiskt bra 2014.

    SvaraRadera