Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-12-14

Luciafirande på förskolan Jungfrun

Vi har kommit hem nu efter att ha varit på dagis för deras luciatåg. På barnens dagis finns tre avdelningar och barnen är uppdelade efter ålder. Filip och Ebbah är på avdelningen för de minsta barnen. Med tre avdelningar med många barn, så blev det givetvis också många föräldrar och släktingar som skulle titta på. Ett par barn pallade inte riktigt trycket, men de flesta stod eller satt lydigt kvar och sjöng. Efteråt samlades man på sina respektive avdelningar för fika. Jag tycker att det är skönt att få komma iväg på sådana här saker. Även om våra barn kanske inte var de som sjöng mest så tycker de att det är kul när det händer något nytt. Och i samband med fikat kunde de ju härja runt på dagis med de andra barnen, samtidigt som jag satt och jäste i soffan. Soffan stod passande nog precis bredvid fikavagnen.


Här har barnen fått korn på saft och bulle och sitter därför extra lydigt.

Nu lagar jag, iförd skidkläder, mat åt barnen. Det är kvällsbestyr i form av mat, lek och läggdags. En intensiv tid på dygnet med början om några minuter och förhoppningsvis slut före 20.00 i alla fall.
När de slocknat tänkte jag mig en liten löptur i mörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar