Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-12-31

Vintercykling

Just nu pågår Snödrevet, Norberg CKs cykelvintertävling. Fick för några dagar sedan reda på att den skulle gå idag och funderade lite löst på att åka. Men sent igår kväll bestämde jag mig för att inte starta. Dels hade det ju varit så kallt och prognosen sa -14 i Norberg idag. Den andra anledningen till att det inte blev av var att ingen av cyklarna riktigt var redo att tävlas på.
Typiskt då att det blivit värmebölja här idag, bara sex minusgrader nu på morgonen. Planen för dagen är att jag strax går iväg med barnen och lämnar de hos sin farmor och Lasse. Sedan har jag och Ronya lite egentid på stan. Kanske jag åker skidor efter det och testar de nya stavarna innan nyårsmiddagen skall ätas.
Har från någonstans fått en massa positiv energi idag, skönt det efter en vecka eller tre med trötthet och låg allmän energi.
Erik Kullgren har skrivit ett inlägg om hur man överlever vinterdistansträning.

1 kommentar: