Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-12-19

Att lägga barn är en bit kaka

Utslagen i soffan.

Jorå så att. Filip slocknade i soffan idag. Jag tog av han kläderna, bytte blöjan, tog på honom pyjamasen och la han i sin säng utan att han vaknade. Kokt spagettikropp hela vägen. Att Ebbah dessutom inte ens bjöd på minsta lilla motstånd vid läggningen gjorde ju det hela till en löjligt enkel process.
Konsekvenserna av detta får jag ta i morgon. För ett barn som somnar halv sju på kvällen sover inte till tio dagen efter. Var så säkra.
Nu har jag dock ett bekymmer. Köket. Disken bör försvinna innan frugan kommer hem. Jag gör dock som jag alltid brukar och väntar in i det sista med att diska. Skulle kanske inte erkänna det om/när Ronya anklagar mig för det. Risken finns dessutom att hon får sluta lite tidigare, och då ligger jag ju risigt till som det ser ut nu.