Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-12-15

Smått

Dagens bästa blogginlägg hittar ni här.

Styrketräningen var lite under tidspress, tio minuter in i övningarna så kom en hantverkare på besök. Så det blev ett uppehåll i träningen. Det var inte heller vilken hantverkare som helst, utan en tidigare ordförande i Falu CK, så det blev lite snack också. Efter att han gått körde jag det jag hann med styrketräningen. Fick hoppa över några övningar men blev trött ändå.
Filip och jag hade en andhämtningspaus då vi tog bussen till affären och handlade. Sedan jag har setat och försökt komma igång med veckans skolarbete.
Efter att ha haft ungefär noll respons från arbetsgivare gällande tjänster som jag sökt via arbetsförmedlingen, så ringde två företag på två dagar förra veckan för att ställa lite frågor och så. Och idag fick jag en deltidstjänst som projektledare. Det var riktigt kul besked. Nu måste jag bli ännu bättre på livspusslet dock, då dygnet inte utökat i antal timmar så vitt jag vet.
Jag skriver lite mer om vad det är jag ska göra imorgon. Nu måste jag slänga ungar i sängen och försöka installera allt sådant här PHP-IIS-strunt på min Vista-burk utan att tappa förståndet. Tror att jag kommit en bit på vägen. Guiden är för XP eller 2000 och jag har som sagt Vista, så allt är sig inte likt. Eller inget är sig likt... Nu ska jag försöka komma åt något ISAPI-filter, har ingen aning om vad det är eller vart jag hittar det. Någon läsare som kan ge mig en snabbguide i detta?

1 kommentar: