I dagens lucka finner ni en övernattning i stuga hos Kilsbergen konferens och lodge samt fyra timmar cykelguidning längs nya MTB-leder i Kilsbergen, ett Kilsbergstramp för två personer värt 2050:- helt enkelt.
Så här står det på Bergslagstrampets hemsida om nysatsningen:
Nya cykelleder i Örebro län
Örebro regionen har stora möjligheter att bli Sveriges nya cykeleldorado. Här finns gott om fina landsvägar, grusvägar och stigar som passar till cykling för både nybörjaren och elitcyklisten.
Just nu pågår en stor satsning på cykling för att ta tillvara på de förutsättningar som finns. Nya leder för både vägar och stigar utvecklas och binds samman för att passa både nybörjare och elitcyklister.
Satsningen är indelad i tre kategorier.
Leisure-leder
Leder på mindre vägar, både grus och asfalt med besöksmål efter vägen. Längden på lederna varierar från korta familjevänliga till längre. Det finns också möjlighet att knyta ihop lederna till flerdagars-etapper mellan olika boenden. Lederna kommer inte att skyltas utan loggas på GPS och kommer att finnas som kartblad.
Road-bike
Rena asfaltsrundor för dig som vill cykla landsväg. Road-bikelederna loggas på GPS och kommer att finnas som kartblad.
Mountainbike
Flera nya områden är på gång; från Askersund i söder, via Kilsbergen till Lindesberg och Hjulsjö i norr. Det blir många nya leder i alla svårighetsgrader. De flesta av mountainbikeområdena kommer att haka i varandra vilket innebär att du kan göra flerdagarsturer.
Cykelvänliga boenden i anslutning till lederna
Parallellet med utvecklingen av cykellederna i länet pågår ett projekt som arbetar för att boendeanläggningar ska bli ”cykelvänliga”. Det vill säga att cyklisten bland annat ska kunna förvara sin cykel inlåst över natten, kunna tvätta cykeln samt torka kläder och skor. Om anläggningen dessutom kan erbjuda tvättmöjligheter, matpaket och enklare mek-utrustning så har anläggningen full pott. Projektet tar fram ett märkningssystem för anläggningarna, där det kommer att framgå vad varje anläggning klarar av och hur långt de befinner sig från ledstarter eller närmsta led.
Välkommen till ett cykelvänligt paradis, sommaren 2013!
Dagens fråga:
Hur lång är den led som kallas Kilsbergsturen?
1. 23 km
X. 33 km
2. 38 km
In och leta nu på Bergslagstrampets hemsida
Denna lucka är öppen 19:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Vinnaren i gårdagens tävling om ett toast-järn och en ris/ångkokare från ELAB är:
Peter Östman, Säter. Stort grattis till dig Peter!
2012-12-19
2012-12-18
ELAB finns bakom lucka 18 och vinnaren av lucka 17
Idag ligger det ett toastjärn och en ris/ångkokare från ELAB i potten. Värde ca: 750:-
Så här skriver ELAB i Falun om sig själva:
"ELAB startades hösten 1999 av Henrik Steen. Företaget klev in i en överhettad byggmarknad i Stockholm men hade redan från starten siktet inställt på hemmaorten Falun. Enstaka uppdrag utförs dock fortfarande i Stockholm på gamla kunders begäran. Sedan 2002 bedrivs verksamheten endast i Falun med omnejd.
Företaget
Företaget har idag 9 stycken anställda. Elab utvecklas och växer hela tiden allt efter kunders efterfrågan på våra tjänster. Företaget kan beskrivas som ett träd där traditionell elinstallation är stammen och service, IT-data, industri och svagström är grenarna. Som vi alla vet växer inte träd utan rötter. Våra rötter består av tillgänglighet, punktlighet, enkelhet och kvalitet. Detta är våra ledord i en väl fungerande näringskedja."
Dagens fråga: Vad har Daniel Söderström för befattning?
1. Arbetsledare
X. Administration
2. Installation
Svaret hittar ni nog i vanlig ordning på ELAB's hemsida.
Denna lucka är öppen 18:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Idag är jag lite effektiv och slänger också in vinnaren av gårdagens lucka, en fristart i Göteborgsgirot:
Johan Mölleborn, Hässelby
Stort grattis till dig Johan och lycka till med träningen. Vi ses!
Så här skriver ELAB i Falun om sig själva:
"ELAB startades hösten 1999 av Henrik Steen. Företaget klev in i en överhettad byggmarknad i Stockholm men hade redan från starten siktet inställt på hemmaorten Falun. Enstaka uppdrag utförs dock fortfarande i Stockholm på gamla kunders begäran. Sedan 2002 bedrivs verksamheten endast i Falun med omnejd.
Företaget
Företaget har idag 9 stycken anställda. Elab utvecklas och växer hela tiden allt efter kunders efterfrågan på våra tjänster. Företaget kan beskrivas som ett träd där traditionell elinstallation är stammen och service, IT-data, industri och svagström är grenarna. Som vi alla vet växer inte träd utan rötter. Våra rötter består av tillgänglighet, punktlighet, enkelhet och kvalitet. Detta är våra ledord i en väl fungerande näringskedja."
Dagens fråga: Vad har Daniel Söderström för befattning?
1. Arbetsledare
X. Administration
2. Installation
Svaret hittar ni nog i vanlig ordning på ELAB's hemsida.
Denna lucka är öppen 18:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Idag är jag lite effektiv och slänger också in vinnaren av gårdagens lucka, en fristart i Göteborgsgirot:
Johan Mölleborn, Hässelby
Stort grattis till dig Johan och lycka till med träningen. Vi ses!
2012-12-17
Vinnaren av en styrstam från Ennello är...
Den lycklige vinnaren som får gå in på Ennello.com och fundera över vilken design och längd den ska ha på styrstammen som den vunnit är: Patrik Karlkvist, Hässelby.
Stort grattis Patrik!
Stort grattis Patrik!
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Cykling,
Ennello,
Prylar
Lucka 17: en fristart i Göteborgsgirot
Idag tävlar ni om en fristart i det nystartade loppet Göteborgsgirot, ni får välja själva om ni vill köra MTB-loppet eller landsvägsloppet. Värdet på denna fristart är 595:-
Så här skriver Göteborgsgirot själva om arrangemanget:
"Göteborgsgirot arrangeras av Göteborgs Atlet & Idrottssällskap och GT i samarbete med Svenska Cykelförbundet och Göteborg & Co. Målsättningen är att bidra till en bättre folkhälsa genom att främja cykling som motionsform.
Ambitionen är att bli ett årligen återkommande arrangemang som lockar såväl deltagare från hela landet som den internationella eliten. På längre sikt är visionen att bli världens största cykeltävling. Dock skyndar vi långsamt, och tänker växa med förnuft. Första året begränsar vi därför antalet platser till ca 5.000 för stadsloppet och 1.500 för MTB-loppet.
Projektledare för Göteborgsgirot är Fredrik Lundgren. Banläggare för stadsloppet är Mattias Reck, och för MTB-loppet är det Leo Ranta. Tävlingsledare och projektledare för MTB-loppet är Björn Eriksson."
Dagens fråga: Under vilka datum arrangeras Göteborgsgirot 2013?
1. 24-26 april
X. 3-5 maj
2. 10-12 maj
Svaret kan du kanske hitta på Göteborgsgirot hemsida.
Denna lucka är öppen 17:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Så här skriver Göteborgsgirot själva om arrangemanget:
"Göteborgsgirot arrangeras av Göteborgs Atlet & Idrottssällskap och GT i samarbete med Svenska Cykelförbundet och Göteborg & Co. Målsättningen är att bidra till en bättre folkhälsa genom att främja cykling som motionsform.
Ambitionen är att bli ett årligen återkommande arrangemang som lockar såväl deltagare från hela landet som den internationella eliten. På längre sikt är visionen att bli världens största cykeltävling. Dock skyndar vi långsamt, och tänker växa med förnuft. Första året begränsar vi därför antalet platser till ca 5.000 för stadsloppet och 1.500 för MTB-loppet.
Projektledare för Göteborgsgirot är Fredrik Lundgren. Banläggare för stadsloppet är Mattias Reck, och för MTB-loppet är det Leo Ranta. Tävlingsledare och projektledare för MTB-loppet är Björn Eriksson."
Dagens fråga: Under vilka datum arrangeras Göteborgsgirot 2013?
1. 24-26 april
X. 3-5 maj
2. 10-12 maj
Svaret kan du kanske hitta på Göteborgsgirot hemsida.
Denna lucka är öppen 17:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Cykling,
Göteborgsgirot
2012-12-16
Tre vinnare
Vinnaren av löparpaketet från Aktivitus blev: Per Orestig, Bankeryd
Vinnaren av cykelpaketet från Aktivitus blev: P-M Lejon, Järfälla
3:09 på 29:an med Jensa i mörkret
Åkte ut till skogs i eftermiddag för att möta upp Jens
Vi började med ett par varv i endurospåren
Det var bara en av oss som ramlade idag...
Efter endurospåren så körde vi lite skoterled där skotrarna inte direkt hade åkt jättemycket, här har vi kommit till dagens första vattenhinder
Efter att vi passerat vattenhindret, så fick vi äntligen åka skoterspår. Men det var inte helt lättcyklat som ni kanske förstår av bilden
Efter att ha kört styrka, mental träning, teknik och balansövningar i ca: 40 minuter så körde vi resten av passet på mer eller mindre plogad väg.
Jens var bara tvungen att testa ett till skoterspår...
Kom hem igen med 3:09 på klockan. Hade lite krispiga ben där ett tag efter ungefär två timmar men tänkte elitlag på slutet, och slängde i en tyngre växel istället för att lägga i en lättare. Gött så.
Vi började med ett par varv i endurospåren
Det var bara en av oss som ramlade idag...
Efter endurospåren så körde vi lite skoterled där skotrarna inte direkt hade åkt jättemycket, här har vi kommit till dagens första vattenhinder
Efter att vi passerat vattenhindret, så fick vi äntligen åka skoterspår. Men det var inte helt lättcyklat som ni kanske förstår av bilden
Efter att ha kört styrka, mental träning, teknik och balansövningar i ca: 40 minuter så körde vi resten av passet på mer eller mindre plogad väg.
Jens var bara tvungen att testa ett till skoterspår...
Kom hem igen med 3:09 på klockan. Hade lite krispiga ben där ett tag efter ungefär två timmar men tänkte elitlag på slutet, och slängde i en tyngre växel istället för att lägga i en lättare. Gött så.
Etiketter:
29,
Cykling,
Skoterspår,
träningsbilder 2012
Lucka 16: styrstam från Ennello
I dagens lucka hittar ni en specialdesignad styrstam från Ennello, värd 895-1095:-.
Så här skriver Ennello om sig själva:
Ennello är ett företag som driva av en passion att utveckla och designa produkter för cykling och cykelsport. Vi strävar efter att på ett kreativt sätt utveckla befintliga produkter och därigenom ge dem ett nytt innehåll och ett snyggt utseende.
Ennello finns i Göteborg.
Dagens fråga: Hur mycket väger en styrstam från Ennello i längden 90 mm?
1. 120g
X. 140g
2. 175g
Svaret kan du kanske hitta på Ennellos hemsida.
Denna lucka är öppen 16:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Så här skriver Ennello om sig själva:
Ennello är ett företag som driva av en passion att utveckla och designa produkter för cykling och cykelsport. Vi strävar efter att på ett kreativt sätt utveckla befintliga produkter och därigenom ge dem ett nytt innehåll och ett snyggt utseende.
Ennello finns i Göteborg.
Dagens fråga: Hur mycket väger en styrstam från Ennello i längden 90 mm?
1. 120g
X. 140g
2. 175g
Svaret kan du kanske hitta på Ennellos hemsida.
Denna lucka är öppen 16:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor: Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst. Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet. Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas. Vinnaren betalar eventuell vinstskatt. Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan. Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
2012-12-15
På lokal
Filip äter hamburgertallrik like a boss och vi vuxna väntar på vår tur. Rutinerad som jag är så förberedde jag mig med godis för att slippa gå hungrig här. Skulle väl i och för sig kunna överleva 3-4 veckor, utan något att äta, med det jag har lagrat i kroppen. Måste ha fått något fel på kroppen då den tycks binda fett...
På väg till storstan
Vi ska på 40-årsfest idag och åker hem ganska tidigt imorgon. Har haft funderingar på att cykla i Stockholm imorgon, men siktar på ett eftermiddagspass i Falun istället. Det blir nog gött det. Någon som ska med på lite skogsvägscykling? Jag siktar på att cykla vintercrossen.
Lucka 15: Tester, träningsprogram och träningströja från Aktivitus

Värdet på dagens lucka är 5980:- och två vinnare skall utses. Så här skriver Aktivitus själva om vinsterna:
"Aktivitus Löparpaket
I detta paket ingår en konditionstest på löpband med tre viktiga tilläggstjänster.
- Ett Avancerat test på löpband
- Ett test av rörelseekonomi (hur energisnålt du springer)
- Ett paket med samtliga blodtester (Hb, Glukos och samtliga blodfetter)
- Ett Personligt anpassat träningsprogram över 16 veckor
- En träningströja i funktionsmaterial från NewLine värd 200:-
Summa för dessa delar är 3500:-, du betalar 2990:-
Detta paket är en helhetslösning där du som kund både får en heltäckande konditionstest, koll på din hälsostatus samt detaljerad vägledning via ett träningsprogram med en gedigen träningsbeskrivning. Du tränar på egen hand men du vet varje vecka vilka pass du skall köra och exakt hur de skall utföras för att få bästa möjliga effekt på just dig. Fokus ligger på att förbättra teknik, snabbhet, styrka och kondition samt att minimera skaderisk."
"Aktivitus Cykelpaket
I detta paket ingår en konditionstest på cykel och tre viktiga tilläggstjänster.
- Ett Avancerat test på cykel
- Ett VO2max-test på cykel
- En Wingate-test på cykel
- Ett Personligt anpassat träningsprogram över 16 veckor
- En träningströja i funktionsmaterial från NewLine värd 200:-
Summa för dessa delar är 3500:-, du betalar 2990:-
Detta paket är en helhetslösning där du som kund både får en heltäckande konditionstest samt detaljerad vägledning via ett träningsprogram med en gedigen träningsbeskrivning. Du tränar på egen hand men du vet varje vecka vilka pass du skall köra och exakt hur de skall utföras för att få bästa möjliga effekt på just dig. Fokus ligger på att öka uthållighet och fart på cykeln."
En film som förklarar Aktivitus verksamhet:
Ni glömmer väl inte att gå in och Gilla Aktivitus på Facebook?
Dagens fråga:
Sedan vilket år har Aktivitus arbetat med konditionstester och träningsoptimering?
1. 1998
X. 2004
2. 2006
Svaret kan du kanske hitta på Aktivitus hemsida.
Denna lucka är öppen 15:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Aktivitus,
Cykling
2012-12-14
Och vinnaren av ett flaskställ från TCM är..
Vinnaren av ett: Serfas-flaskställ värt 599:- från TCM är..
Jimmy Engström från Skellefteå. Grattis till dig!
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Cykling
Pressrelease #1 från Falu CK:s elitlag 2013
Falu cykelklubbs herrelitlag på landsväg 2013
Äntligen är det dags!
Efter många år utan elitlag och en höst med dialoger och förberedelser kan vi nu presentera ett elitlag som med start 2013 kommer att tävla i falu CK:s grönvita kläder. I en klubb som fyller 90 år så kommer vi mönstra en ung och hungrig trupp som ändå har många års samlad erfarenhet från cykelsporten. Faktum är att fem av de åtta cyklisterna är födda på 90-talet, snittåldern i laget är endast 22.5 år och halva laget kommer att tävla med U23-licens i elitklassen. Det blir dessutom ett lag med stark lokal anknytning då alla cyklister har någon koppling till Falun och nästan alla bor i Falun under säsongen. Laget känns riktigt välkomponerat och innehåller ett par explosiva cyklister med förmågan att avgöra och vinna tävlingar i större grupper, några åkstarka cyklister och ett flertal är dessutom väldigt duktiga uppför. Vi har cyklister för alla typer av svenska tävlingar och det är i Sverige vi har vårt fokus under detta inledande år som elitlag.
Truppens cyklister:
Christoffer Kvist – från Borlänge CK
Fredrik Carls – tar klivet upp från juniorklassen
Hendrik Sjölund – gör comeback
Henrik Öijer
Joel Håland – kommer hem igen efter ett år i Franska laget Tarbes Pyrenèes
Johan Carls – kommer hem igen efter ett år i Franska laget Tarbes Pyrenèes
Marcus Ottosson - tar klivet upp från juniorklassen
Peter Vingstedt – kommer tillbaka till Falu CK efter ett år i Motalas elitlag
Viktor Knutsson – från Gimonäs CK
Truppens ledare:
Jonas Carls
Henrik Öijer
För Falu cykelklubb innebär laget inte bara ett stort skyltfönster utåt, utan också att föreningen ger de yngre cyklisterna en tryggare tillvaro i föreningen och något att se fram emot. Falu cykelklubb har sedan något år börjat växa igen och till 2013 tar föreningen två stora kliv utåt. Dels med elitlaget, men också som arrangör genom att Långa Lugnet återuppstår och blir en del av Långloppscupen genom tävlingen Nya Långa Lugnet.
Namn: Christoffer Kvist
Bostadsort: Borlänge
Koppling till Falun: Föddes där!
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 0
Tidigare klubbar: Borlänge CK
Födelseår: 1993
Längd: 185
Vikt: 78-80kg
Cyklat sedan: år 1993
Främsta meriter: 2012 2a i sprint-Sm MTB, 2011 3:a sverigecupen landsväg, 2011 3:a MTB-SM Marathon, 2008 2:a USM landsväg tempo
Träningsfilosofi: pressa kroppens gränser
Det bästa med cykling är: känna adrenalinet flöda
Intressen förutom cyklingen: musik, och film
Namn: Fredrik Carls
Bostadsort: Falun
Koppling till Falun: Bosatt där hela livet.
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 11 år
Tidigare klubbar: -
Födelseår: 1994
Längd: 175 cm
Vikt: 58 kg
Cyklat sedan: 1998, då jag tog bort stödhjulen, i grön-vitt sedan 2001, näst sist på Lilla Lugnet.
Främsta meriter: Seger i Solleröloppet, 6:a SM.
Träningstimmar per år: 450
Träningsfilosofi: Att tycka det man håller på med är roligt.
Det bästa med cykling är: Taktiken och nervositeten inför spurten.
Intressen förutom cyklingen: Producera och mixa musik.
Övrigt: Vi ska färga vägarna grön-vita i Sommar!
Namn: Hendrik Sjölund
Bostadsort: Visby
Koppling till Falun: Uppvuxen och hela familjen finns där
Civilstatus: Flickvän Jasmina
Antal år i Falu CK: 6
Tidigare klubbar: Slätta MTB
Födelseår: 1988
Längd: 193-194 cm
Vikt: 78 kg
Cyklat sedan: 1999
Främsta meriter: 4a i u23 klassen SM i Falun 2008, 3a en deltävling i norska cupen, topp 10 alla linje-SM som junior.
Träningstimmar per år: Ingen kommentar
Träningsfilosofi: Lyssna på kroppen
Det bästa med cykling är: Friheten
Intressen förutom cyklingen: Hunden Maya, Jakt och Ishockey.
Övrigt: På ena familjesidan har vi samer i släkten, är därför medlem i sametinget.
Namn: Henrik Öijer
Bostadsort: Falun
Koppling till Falun: Född, uppvuxen och boende där
Civil status: Gift med Ronya
Antal år i Falu CK: 15
Tidigare klubbar: -
Födelseår: 1982
Längd: 180.5 cm
Vikt: 68-73.5 beroende på årstid
Cyklat sedan: 1998
Främsta meriter: 8:a Långlopps-SM 2009, 5:a Finnmarksturen 2008, 5:a Ränneslättsturen 2008, 8:a mörksuggejakten 2008, 12:a Sverigecupavslutningen landsväg 2012
Träningstimmar: Ungefär en timme om dagen 2012, alltså 366 timmar
Träningsfilosofi: Gärna långt och hårt
Det bästa med cyklingen är: Friheten, känslan när allt stämmer, att sporten är så mångsidig och att det alltid finns något nytt att lära.
Intressen förutom cyklingen: Familjen och att ta en massa bilder
Övrigt: Har ensam cyklat genom Dalarnas alla 15 kommuner i en enda långrunda ( 608 km ) på 22 timmar och 57 minuter, har åkt Vasaloppet två gånger och cyklat Vätternrundan två gånger (7:12 & 7:08). Ordförande i Falu CK sedan vintern 2010 och startade Cykelcrosscupen 2006.
Hemsida: www.henrikoijer.com
Namn: Joel Håland
Bostadsort: Grödinge, Stockholm
Koppling till Falun: Ett och ett halvt år studier i underbara Falun!
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 2 år
Tidigare klubbar: Fredrikshof
Födelseår: 1991
Längd: 180
Vikt: 62
Cyklat sedan: 2008 då jag kom in i landsvägssvängen, innan dess bara svennebanan-cykling.
Främsta meriter: Mina två segrar i Frankrike.
Träningstimmar per år: strax över 600.
Träningsfilosofi: Lära känna kroppens gränser, tänja dem på träning och spränga dem på tävling.
Det bästa med cykling är: Friheten, farten och hårdheten.
Intressen förutom cyklingen: Resa, äventyr, foto, film.
Övrigt: Känns som att det kan bli ett bra år 2013!
Namn: Johan Carls
Bostadsort: Falun
Koppling till Falun: född och uppvuxen i staden :)
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 14
Tidigare klubbar: Hoppla Wega Truck Italia Valdarno (staigaire hösten-12), Tarbes Pyrenèes Cyclisme (2012)
Födelseår: 1991
Längd: 180cm
Vikt: 63kg
Cyklat sedan: 1999
Främsta meriter: Flera topp tioplaceringar i elit i både Sverige och Frankrike.
3 sm medaljer som ungdom, några segrar och pallplaceringar som junior.
Träningstimmar per år: ~600
Träningsfilosofi: Bli bättre
Det bästa med cykling är: att utvecklas
Intressen förutom cyklingen: Webbutveckling och musik
Övrigt: Laget inför säsongen 2013 ser lovande ut. Ska bli riktigt kul.
Namn: Marcus ottosson
Bostadsort: Falun
Koppling till Falun: pluggar för tillfället och tränar på deras cykelgymnasium (hagströmska idrottsgymnasiet)
Civilstatus: har en flickvän som bor i Småland och familj
Antal år i Falu CK: 3 år nu
Tidigare klubbar: Nässjö CK
Födelseår: 1994
Längd: 188cm
Vikt: 90 kg tror jag det är
Cyklat sedan: runt 2006-2007
Främsta meriter: mina 3 etappsegrar på U6 2010, usm brons i tempo 2010 och fått köra EM i Velodrom.
Träningstimmar per år: runt 500 timmar,men mitt mål för 2013 är runt 600 timmar.
Träningsfilosofi: min träningsfilosofi är varierad träning med tyngdpunkten på cykling! Stegrad träningsdos med cirka 10% per år
Det bästa med cykling är: när man har kört ett riktigt hårt träningspass och får den sköna känslan i kroppen efter när man gjort något bra, sen är gemenskapen i teamet/klubben väldigt bra.
Intressen förutom cyklingen: har ett stort intresse för bilar
Övrigt: träna bör man annars dör man! Min styrka som cyklist: slätdrag och tempo! Lojal lagcyklist.
Namn: Peter Vingstedt
Bostadsort: Falun
Koppling till Falun: Jag flyttade hit hösten 2008 för att studera till idrottstränare på högskolan. Under min studietid har jag trivts så pass bra att jag har blev kvar efter studierna!
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 1 tidigare år
Tidigare klubbar: IF Castor, Östersunds CK, Falu CK, Motala AIF
Födelseår: 1987
Längd: 182
Vikt: 72
Cyklat sedan: 2005, tidigare var jag "tung" forward i Jämtland hockey.. Så det blev en ganska rejäl omsadling ifrån grepptejp, tandskydd och väldoftande hockeyhandskar till rakade ben, lycra och stilpoliser som poängterar allt som inte ser "rätt" ut.
Främsta meriter: bara topp 20 placeringar, 2:a plats tillsammans med Andreas Arvidsson på Falu Velodrom 6-dagars
Träningstimmar per år: ca 700
Träningsfilosofi: Skynda långsamt!
Det bästa med cykling är: Fartkänslan, lättillgängligheten, kampen och frihetskänslan
Intressen förutom cyklingen: Vänner, familj, andra idrotter, musik
Namn: Viktor Knutsson
Bostadsort: Umeå
Koppling till Falun: Född och uppvuxen, bor där under sommaren.
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 0
Tidigare klubbar: Gimonäs CK
Födelseår: 1990
Längd: 193 cm
Vikt: 72 kg när säsongen drar igång (förhoppningsvis)
Cyklat sedan: Sommaren 2011
Främsta meriter: Norrlandsmästare linje 2012, 1a BikeBoost linje 2012
Träningstimmar per år: Första året som cyklist vart det ungefär 600h. Siktar på 900h under 2013
Träningsfilosofi: Träna inte på det du är dålig på. Träna på det du har potential för.
Det bästa med cykling är: Dagarna då man har guldben och man känner sig oslagbar (klyschigt men sant).
Intressen förutom cyklingen: Programmering, fysik, matematik, film, datorspel och annat nördigt. Andra idrotter innefattar löpning, längdskidor och beachvolleyboll.
Övrigt: Regerande svensk mästare i cykelbränna och har som mål att försvara den prestigefyllda titeln 2013!
Hemsida: http://viktorknutsson.blogspot.se/
Äntligen är det dags!
Efter många år utan elitlag och en höst med dialoger och förberedelser kan vi nu presentera ett elitlag som med start 2013 kommer att tävla i falu CK:s grönvita kläder. I en klubb som fyller 90 år så kommer vi mönstra en ung och hungrig trupp som ändå har många års samlad erfarenhet från cykelsporten. Faktum är att fem av de åtta cyklisterna är födda på 90-talet, snittåldern i laget är endast 22.5 år och halva laget kommer att tävla med U23-licens i elitklassen. Det blir dessutom ett lag med stark lokal anknytning då alla cyklister har någon koppling till Falun och nästan alla bor i Falun under säsongen. Laget känns riktigt välkomponerat och innehåller ett par explosiva cyklister med förmågan att avgöra och vinna tävlingar i större grupper, några åkstarka cyklister och ett flertal är dessutom väldigt duktiga uppför. Vi har cyklister för alla typer av svenska tävlingar och det är i Sverige vi har vårt fokus under detta inledande år som elitlag.
Truppens cyklister:
Christoffer Kvist – från Borlänge CK
Fredrik Carls – tar klivet upp från juniorklassen
Hendrik Sjölund – gör comeback
Henrik Öijer
Joel Håland – kommer hem igen efter ett år i Franska laget Tarbes Pyrenèes
Johan Carls – kommer hem igen efter ett år i Franska laget Tarbes Pyrenèes
Marcus Ottosson - tar klivet upp från juniorklassen
Peter Vingstedt – kommer tillbaka till Falu CK efter ett år i Motalas elitlag
Viktor Knutsson – från Gimonäs CK
Truppens ledare:
Jonas Carls
Henrik Öijer
För Falu cykelklubb innebär laget inte bara ett stort skyltfönster utåt, utan också att föreningen ger de yngre cyklisterna en tryggare tillvaro i föreningen och något att se fram emot. Falu cykelklubb har sedan något år börjat växa igen och till 2013 tar föreningen två stora kliv utåt. Dels med elitlaget, men också som arrangör genom att Långa Lugnet återuppstår och blir en del av Långloppscupen genom tävlingen Nya Långa Lugnet.
Namn: Christoffer Kvist
Bostadsort: Borlänge
Koppling till Falun: Föddes där!
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 0
Tidigare klubbar: Borlänge CK
Födelseår: 1993
Längd: 185
Vikt: 78-80kg
Cyklat sedan: år 1993
Främsta meriter: 2012 2a i sprint-Sm MTB, 2011 3:a sverigecupen landsväg, 2011 3:a MTB-SM Marathon, 2008 2:a USM landsväg tempo
Träningsfilosofi: pressa kroppens gränser
Det bästa med cykling är: känna adrenalinet flöda
Intressen förutom cyklingen: musik, och film
Namn: Fredrik Carls
Bostadsort: Falun
Koppling till Falun: Bosatt där hela livet.
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 11 år
Tidigare klubbar: -
Födelseår: 1994
Längd: 175 cm
Vikt: 58 kg
Cyklat sedan: 1998, då jag tog bort stödhjulen, i grön-vitt sedan 2001, näst sist på Lilla Lugnet.
Främsta meriter: Seger i Solleröloppet, 6:a SM.
Träningstimmar per år: 450
Träningsfilosofi: Att tycka det man håller på med är roligt.
Det bästa med cykling är: Taktiken och nervositeten inför spurten.
Intressen förutom cyklingen: Producera och mixa musik.
Övrigt: Vi ska färga vägarna grön-vita i Sommar!
Namn: Hendrik Sjölund
Bostadsort: Visby
Koppling till Falun: Uppvuxen och hela familjen finns där
Civilstatus: Flickvän Jasmina
Antal år i Falu CK: 6
Tidigare klubbar: Slätta MTB
Födelseår: 1988
Längd: 193-194 cm
Vikt: 78 kg
Cyklat sedan: 1999
Främsta meriter: 4a i u23 klassen SM i Falun 2008, 3a en deltävling i norska cupen, topp 10 alla linje-SM som junior.
Träningstimmar per år: Ingen kommentar
Träningsfilosofi: Lyssna på kroppen
Det bästa med cykling är: Friheten
Intressen förutom cyklingen: Hunden Maya, Jakt och Ishockey.
Övrigt: På ena familjesidan har vi samer i släkten, är därför medlem i sametinget.
Namn: Henrik Öijer
Bostadsort: Falun
Koppling till Falun: Född, uppvuxen och boende där
Civil status: Gift med Ronya
Antal år i Falu CK: 15
Tidigare klubbar: -
Födelseår: 1982
Längd: 180.5 cm
Vikt: 68-73.5 beroende på årstid
Cyklat sedan: 1998
Främsta meriter: 8:a Långlopps-SM 2009, 5:a Finnmarksturen 2008, 5:a Ränneslättsturen 2008, 8:a mörksuggejakten 2008, 12:a Sverigecupavslutningen landsväg 2012
Träningstimmar: Ungefär en timme om dagen 2012, alltså 366 timmar
Träningsfilosofi: Gärna långt och hårt
Det bästa med cyklingen är: Friheten, känslan när allt stämmer, att sporten är så mångsidig och att det alltid finns något nytt att lära.
Intressen förutom cyklingen: Familjen och att ta en massa bilder
Övrigt: Har ensam cyklat genom Dalarnas alla 15 kommuner i en enda långrunda ( 608 km ) på 22 timmar och 57 minuter, har åkt Vasaloppet två gånger och cyklat Vätternrundan två gånger (7:12 & 7:08). Ordförande i Falu CK sedan vintern 2010 och startade Cykelcrosscupen 2006.
Hemsida: www.henrikoijer.com
Namn: Joel Håland
Bostadsort: Grödinge, Stockholm
Koppling till Falun: Ett och ett halvt år studier i underbara Falun!
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 2 år
Tidigare klubbar: Fredrikshof
Födelseår: 1991
Längd: 180
Vikt: 62
Cyklat sedan: 2008 då jag kom in i landsvägssvängen, innan dess bara svennebanan-cykling.
Främsta meriter: Mina två segrar i Frankrike.
Träningstimmar per år: strax över 600.
Träningsfilosofi: Lära känna kroppens gränser, tänja dem på träning och spränga dem på tävling.
Det bästa med cykling är: Friheten, farten och hårdheten.
Intressen förutom cyklingen: Resa, äventyr, foto, film.
Övrigt: Känns som att det kan bli ett bra år 2013!
Namn: Johan Carls
Bostadsort: Falun
Koppling till Falun: född och uppvuxen i staden :)
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 14
Tidigare klubbar: Hoppla Wega Truck Italia Valdarno (staigaire hösten-12), Tarbes Pyrenèes Cyclisme (2012)
Födelseår: 1991
Längd: 180cm
Vikt: 63kg
Cyklat sedan: 1999
Främsta meriter: Flera topp tioplaceringar i elit i både Sverige och Frankrike.
3 sm medaljer som ungdom, några segrar och pallplaceringar som junior.
Träningstimmar per år: ~600
Träningsfilosofi: Bli bättre
Det bästa med cykling är: att utvecklas
Intressen förutom cyklingen: Webbutveckling och musik
Övrigt: Laget inför säsongen 2013 ser lovande ut. Ska bli riktigt kul.
Namn: Marcus ottosson
Bostadsort: Falun
Koppling till Falun: pluggar för tillfället och tränar på deras cykelgymnasium (hagströmska idrottsgymnasiet)
Civilstatus: har en flickvän som bor i Småland och familj
Antal år i Falu CK: 3 år nu
Tidigare klubbar: Nässjö CK
Födelseår: 1994
Längd: 188cm
Vikt: 90 kg tror jag det är
Cyklat sedan: runt 2006-2007
Främsta meriter: mina 3 etappsegrar på U6 2010, usm brons i tempo 2010 och fått köra EM i Velodrom.
Träningstimmar per år: runt 500 timmar,men mitt mål för 2013 är runt 600 timmar.
Träningsfilosofi: min träningsfilosofi är varierad träning med tyngdpunkten på cykling! Stegrad träningsdos med cirka 10% per år
Det bästa med cykling är: när man har kört ett riktigt hårt träningspass och får den sköna känslan i kroppen efter när man gjort något bra, sen är gemenskapen i teamet/klubben väldigt bra.
Intressen förutom cyklingen: har ett stort intresse för bilar
Övrigt: träna bör man annars dör man! Min styrka som cyklist: slätdrag och tempo! Lojal lagcyklist.
Namn: Peter Vingstedt
Bostadsort: Falun
Koppling till Falun: Jag flyttade hit hösten 2008 för att studera till idrottstränare på högskolan. Under min studietid har jag trivts så pass bra att jag har blev kvar efter studierna!
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 1 tidigare år
Tidigare klubbar: IF Castor, Östersunds CK, Falu CK, Motala AIF
Födelseår: 1987
Längd: 182
Vikt: 72
Cyklat sedan: 2005, tidigare var jag "tung" forward i Jämtland hockey.. Så det blev en ganska rejäl omsadling ifrån grepptejp, tandskydd och väldoftande hockeyhandskar till rakade ben, lycra och stilpoliser som poängterar allt som inte ser "rätt" ut.
Främsta meriter: bara topp 20 placeringar, 2:a plats tillsammans med Andreas Arvidsson på Falu Velodrom 6-dagars
Träningstimmar per år: ca 700
Träningsfilosofi: Skynda långsamt!
Det bästa med cykling är: Fartkänslan, lättillgängligheten, kampen och frihetskänslan
Intressen förutom cyklingen: Vänner, familj, andra idrotter, musik
Namn: Viktor Knutsson
Bostadsort: Umeå
Koppling till Falun: Född och uppvuxen, bor där under sommaren.
Civilstatus: Singel
Antal år i Falu CK: 0
Tidigare klubbar: Gimonäs CK
Födelseår: 1990
Längd: 193 cm
Vikt: 72 kg när säsongen drar igång (förhoppningsvis)
Cyklat sedan: Sommaren 2011
Främsta meriter: Norrlandsmästare linje 2012, 1a BikeBoost linje 2012
Träningstimmar per år: Första året som cyklist vart det ungefär 600h. Siktar på 900h under 2013
Träningsfilosofi: Träna inte på det du är dålig på. Träna på det du har potential för.
Det bästa med cykling är: Dagarna då man har guldben och man känner sig oslagbar (klyschigt men sant).
Intressen förutom cyklingen: Programmering, fysik, matematik, film, datorspel och annat nördigt. Andra idrotter innefattar löpning, längdskidor och beachvolleyboll.
Övrigt: Regerande svensk mästare i cykelbränna och har som mål att försvara den prestigefyllda titeln 2013!
Hemsida: http://viktorknutsson.blogspot.se/
Lucka 14: NoCramps från Stevenson Sport
Idag tävlar ni om tre sådana här burkar från Stevenson Sport till ett värde av 447:- (149:-/st), så här skriver Stevenson Sport själva om produkten:
"Christofer och Michael Stevenson har tillsammans över 35 års erfarenhet inom konditionsidrott. På landsvägscykeln har vi flera internationella segrar och SM-titlar, däribland varsitt SM-guld från det prestigefyllda linjeloppet (2010 & 2012). Vi är intresserade av näringslära och vet hur viktigt det är att få i sig rätt näring, men i djungeln av kosttillskott är det svårt att hitta bra produkter. Med det i baktanke har vi själva tagit fram en produkt som vi vet fungerar och uppfyller den standard idrottare kräver. Efter 4 års testande är vi stolta att presentera: NoCramps - den optimala ”krampdödaren”!Stevenson Sport NoCramps är framtaget för att motverka kramp genom att bygga upp och återställa mineral- och saltbalansen i kroppen.
Produkten är utvecklad och testad av elitidrottare som tidigare haft stora problem med kramp.
NoCramps riktar sig främst till idrottare men kan användas av alla som har problem med kramp orsakad av mineral- och saltbrist."
Dagens fråga: Hur mycket Natrium innehåller en kapsel NoCramps?
1. 34 mg
X. 66 mg
2. 145 mg
Stevensonsport.se kan hjälpa dig att hitta svaret.
Denna lucka är öppen 14:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
2012-12-13
SRAMgnam Style
De SRAM-sponsrade CX-cyklisterna som tävlar i amerikanska lag har slängt ihop en musikvideo på ett tema vi känner igen:
Etiketter:
Cykelmusik,
Cykling,
SRAM
Jag tar det kallt
Igår tänkte jag skriva om min kylslagna pendling till och från jobbet. Men hade inte riktigt tiden eller orken till det igår kväll. Tur då att det var mer än 22 grader kallt i morse så jag får chansen idag igen.
Kallt satan i morse
Så här fin var jag i gårdagens -13 och för lite kläder på väg hem från jobbet. Frös nästan ihjäl då jag på morgonen lärde mig att endast ett lager på benen är för lite i -9 som det var då. På hemvägen förstärkte jag klädseln något med en vanlig tröja under Bianchitröjan, lite tejp och några pappershandukar..
Så här såg jag ut när jag skulle starta i morse. Bättre klädd idag så jag frös inte speciellt mycket. Blev kall om fötterna efter ungefär en halvtimme, utan värmesulor är det nog svårt att hålla fötterna varma vid cykling i -22. Buffen över näsan drog jag snabbt ner och hade över hakan istället.
Framme! I centrala Borlänge var det bara -17 och det kändes när jag började närma mig centrum att det blev varmare.
Ren cykel och frostig ryggsäck som syns
Etiketter:
Bianchi,
Boblbee,
Cykling,
Jobbpendling,
Silva
Vinnaren av en dunjacka från Swix är...
Etiketter:
Adventskalendertävling
Lucka 13: Flaskställ från Serfas/TCM Cykel
Bakom dagens lucka finns Cykelbutiken TCM, som skänker bort ett flaskställ från Serfas värt 599:-
Dagens fråga: TCM har just nu REA på cyklar, ungefär hur många cyklar ingår i denna REA?
1. 100
X. 200
2. 300
http://www.tcmcykel.se kan hjälpa dig att hitta svaret.
Denna lucka är öppen 13:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Dagens fråga: TCM har just nu REA på cyklar, ungefär hur många cyklar ingår i denna REA?
1. 100
X. 200
2. 300
http://www.tcmcykel.se kan hjälpa dig att hitta svaret.
Denna lucka är öppen 13:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Cykling,
Prylar,
TCM Cykel
2012-12-12
Luciafirande
Hej hej!
När jag kom hem så duschade jag, tog på mig varma kläder, slängde i mig lite mat och sedan åkte vi till Emilys skola där det var Lucia-firande och fika. När det var klart så åkte vi hem, fixade hem och ungar, slängde barnen i säng och jag råkade somna där... Ronya väckte mig för lite julklappsinslagning, som vi sysselsatt oss med till nu. Dödstrött givetvis, så nu är det sovdags och imorgon väntar köldpendling. Just nu är det -19 här, så det blir nog ett riktigt saftkalas.
När jag kom hem så duschade jag, tog på mig varma kläder, slängde i mig lite mat och sedan åkte vi till Emilys skola där det var Lucia-firande och fika. När det var klart så åkte vi hem, fixade hem och ungar, slängde barnen i säng och jag råkade somna där... Ronya väckte mig för lite julklappsinslagning, som vi sysselsatt oss med till nu. Dödstrött givetvis, så nu är det sovdags och imorgon väntar köldpendling. Just nu är det -19 här, så det blir nog ett riktigt saftkalas.
Vinnaren av träningskonsultation och två valfria program hos Balansera är...
Vinnaren av en timmes träningskonsultation och två av efterföljande program från Balansera är...
Separata program (pågår i 16 veckor)
Styrketräning för tävlingscyklister
Styrketräning för motionscyklist
Trainerprogram fokus styrkeuthållighet
Trainerprogram fokus mjölksyratröskel
Trainerprogram fokus syreupptag (Vo2max)
Kombi Mjölksyratröskel / Vo2max
Erik Waldner, Göteborg. Stort grattis!
Separata program (pågår i 16 veckor)
Styrketräning för tävlingscyklister
Styrketräning för motionscyklist
Trainerprogram fokus styrkeuthållighet
Trainerprogram fokus mjölksyratröskel
Trainerprogram fokus syreupptag (Vo2max)
Kombi Mjölksyratröskel / Vo2max
Erik Waldner, Göteborg. Stort grattis!
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Balansera
Lucka 12: dunjacka från Swix!
Hej och god morgon!
Idag tävlar ni om en dunjacka från Swix värd 1495:-, detta är en likadan jacka som grabbarna i Kalas-gänget brukar hänga runt i! Swix säljs igenom Original, som också säljer Kalas cykelkläder.
Dagens fråga: Original säljer inte bara Swix och Kalas Sportswear, vilket annat varumärke säljer dom också?
1. Veloci
X. Civelo
2. Velo wear
Original.se kan hjälpa dig att hitta svaret.
Denna lucka är öppen 12:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Idag tävlar ni om en dunjacka från Swix värd 1495:-, detta är en likadan jacka som grabbarna i Kalas-gänget brukar hänga runt i! Swix säljs igenom Original, som också säljer Kalas cykelkläder.
Jackan finns i rött eller svart, färg och storlek väljer ni själva när ni vunnit.
Dagens fråga: Original säljer inte bara Swix och Kalas Sportswear, vilket annat varumärke säljer dom också?
1. Veloci
X. Civelo
2. Velo wear
Original.se kan hjälpa dig att hitta svaret.
Denna lucka är öppen 12:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Cykling,
Kalas,
Kläder,
Swix
2012-12-11
Och vinnaren av handskar från Pearl Izumi är...
Idag säger jag stort grattis till Andreas Norström från Falun! Du blev vinnaren av ett par Pearl Izumi PRO Lobster Softshell.
Lucka 11 - Balansera
I dagens lucka hittar vi Balansera, ni tävlar idag om 60 min konsultation över telefon (eller över en fika om du bor nära Göteborg) och två program för exempelvis trainer eller styrketräning. Värde cirka 1300 kr!
På Balanseras hemsida, hittar ni program och tester att köpa. Vad erbjuder han mer?
1. Föredrag
X. Kostrådgivning
2. Mental träning
Slicka in ditt svar till henrikoijer@gmail.com, och glöm inte att ange din hemadress!
Denna lucka är öppen 11:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
1. Föredrag
X. Kostrådgivning
2. Mental träning
Slicka in ditt svar till henrikoijer@gmail.com, och glöm inte att ange din hemadress!
Denna lucka är öppen 11:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
2012-12-10
Nej men om jag kanske skulle ta och...
Idag är jag en trött kille utan träningsambitioner
Det får man vara också. Läste någonstans på nätet för ett tag sedan om någon som inte tyckte att man skulle unna sig godsaker. Jag tycker att den personen borde slappna av lite och äta mera tårta. Det är la så gött!
Tänker mig ett header-byte nu i kväll. Om bilden jag tänkt mig passar för header-formatet förstås. Med loggorna på sidan så borde det kunna gå. Eventuellt så återuppstår menyn i underkant av headern också! Den finns där nu också faktiskt, bara det att ni inte ser den. Har tänkt göra om lite i menyn när jag ändå är i farten. En av rubrikerna var till exempel Löpning, och hur ofta springer jag egentligen?
Även om jag inte tränar så håller jag på med cykliga saker kan jag lova er. Mer om det senare.
Det börjar bli dags för nyårslöften. Tänkte köra dom innan nyår bara för att vara ute i god tid detta år...
Det får man vara också. Läste någonstans på nätet för ett tag sedan om någon som inte tyckte att man skulle unna sig godsaker. Jag tycker att den personen borde slappna av lite och äta mera tårta. Det är la så gött!
Tänker mig ett header-byte nu i kväll. Om bilden jag tänkt mig passar för header-formatet förstås. Med loggorna på sidan så borde det kunna gå. Eventuellt så återuppstår menyn i underkant av headern också! Den finns där nu också faktiskt, bara det att ni inte ser den. Har tänkt göra om lite i menyn när jag ändå är i farten. En av rubrikerna var till exempel Löpning, och hur ofta springer jag egentligen?
Även om jag inte tränar så håller jag på med cykliga saker kan jag lova er. Mer om det senare.
Det börjar bli dags för nyårslöften. Tänkte köra dom innan nyår bara för att vara ute i god tid detta år...
Etiketter:
Om bloggen
Vinnaren av däck från Continental
Vinnaren av en uppsättning Attack/force från Continental är: Tony Widing, Värmskog. Stort grattis till dig!
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Continental,
Cykling,
Duells,
Däck
Lucka 10 - Lobsterhandskar från Pearl Izumi
Idag tävlar ni om ett par sköna vinterhandskar värda 750:- från Pearl Izumi, som säljs av Shimano-Nordic i Sverige.
Så här skriver Shimano Nordic själva om handskarna:
Handskar P.R.O. Lobster Softshell
Varma vinterhandskar i vind och vattenskyddande Softshell material med värmande Primaloft® och med en otroligt mjuk insida i snabbtorkande fleece. Handskarna har smidig Pittards® läder i handflatan som bibehåller mjukheten tvätt efter tvätt, insert som ger optimal värme och vattenskydd. Kardborrestängning vid handleden för att hålla värmen kvar inne i handskarna. Fingrarna hålls ihop två och två (förutom tummen) utan att de har en fingerhandske inuti vilket gör att fingrarna värmer varandra. De har reflekterande detaljer och mycket mjuk avtorkningsyta i fleece på tummen.
Dagens fråga: Vad betyder Pearl Izumi?
1. Pärlvatten
X. Klart vatten
2. Fontän av pärlor
Shimano-Nordic.com kan hjälpa dig att hitta svaret...
Denna lucka är öppen 10:e december 2012 till klockan 23:59.
Regler och villkor:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.
Reglerna kan komma att uppdateras under vägen fram till juldagen, håll dig uppdaterad på aktuella regler och villkor.
Etiketter:
Adventskalendertävling,
Cykling,
PEARL iZUMi
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







.jpg)






















