Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-01-29

Pyjamasparty, rehab, ett par minnesvärda pass och nyheter på cykelklädesfronten!


Hej och god morgon på dig!

Här har det varit full fart senaste dygnet då Frida bjudit in fyra vänner på pyjamasparty. Det har varit disco och party mest hela tiden här, härligt att se så mycket energi släppas loss på det viset. Mina egna tjejer och jag började gårdagen med lite shopping på Kupolen innan vi åkte hem och städade inför pyjamaspartyt. Under eftermiddagen sedan så trillade barnen in ett efter ett. Alla barnen var vakna efter klockan 23 igår men då satte jag mig i sovrummet och då blev det lugnare. I morse så hade tjejerna ställt larmet på 06:30 och då blev det full fart igen. Jag väcktes av att tjejerna kom med musik och hade disco i mitt sovrum. 

Gissar att det är några tjejer här som kommer att somna tidigt i kväll. Kul att se tjejerna ha så roligt tillsammans. 


Annars då? Jo, jag har inte börjat cykelträna än men kör på med mina övningar. Har tagit med Fridas gamla lekmadrass till jobbet för att göra det bekvämare för mig. Så jag kör verkligen på med detta och eftersom jag blivit betydligt bättre denna vecka så är det lätt att också fortsätta köra på. 

Det där var ett par bilder från mitt kontor i fredags. 

Nedan är en bild hemifrån, kan kanske vara bäst att förtydliga det.. Den visar att jag fortfarande inte kan sträcka ut benet om jag ligger på rygg. Det är inget krav jag har på min kropp att kunna sträcka ut benen när jag ligger på rygg, men det visar ändå lite att det är en bit kvar innan jag är helt bra. 



Ett minne som dök upp på Facebook där Jens och jag var ute på skoterspårcykling ledde till att jag letade upp min gamla video från när Jens, Jonas, Fredrik och jag körde skoterspår. Kvalitén var bra på den tiden och jag kikar gärna på den igen för att påminnas om det passet. Ett fint minne från ett pass tillsammans med tre åkare med väldigt hög kapacitet. Att vi inte vände direkt på skoterspåret utan fortsatte är kanske lite den envisheten som många elitidrottare besitter.


Vackert värre. Musiken står Falu-bandet Sabaton för.

Bland kommentarerna till minnet på Facebook gällande skoterspårcyklingen så delade Fredrik Ericsson denna bild. Den tog jag en decemberdag 2007. Det som gjorde denna bild så bra, kvalitén till trots är att Fredrik Ericsson kör på lättaste växeln på platt mark. Det är nog enda gången under hans aktiva karriär som jag (eller ens någon för den delen...) sett honom trött. Fredrik var ju annars den där cyklisten som malde ner sitt motstånd och på landsvägen gjorde tävlingarna hårda för att andra då inte klarade av den höga intensiteten. 
Faktum är att vi på detta pass var ute för att köra igenom banan som tempo-SM skulle köras på kommande säsong. Ett tempo-SM som Fredrik vann före Gustav Larsson och Thomas Löfkvist. En och en halv månad senare så tog Gustav Larsson silver på OS. 

Tempo-SM i Falun 2008 var en riktigt tuff tempobana med runt 270 höjdmeters skillnad mellan startpunkten och högsta punkten. 

Jag har skrivit lite om passet här (men jag undrar nu i efterhand om inte Jonas D var med också..?): https://oijer.blogspot.com/2010/11/traningar-vi-jag-minns-21a-december.html 



Min samarbetspartner Siroko har lite säsongsnyheter också, väl värt ett besök på sidan. J3-jackorna som är dom två uppe i vänstra hörnet på herrkläderna är helt nya softshell-jackor. Jag tänker att jag också ska testa en sådan, frågan är bara om det blir den senapsgula eller den svarta. Vilken skulle du välja?
Ni ser kanske priserna på bilderna och om ni besöker Sirokos hemsida via min affiliate-länk så får ni 10% rabatt på allt i deras webshop! Länken som ni kan spara och dela med vänner är denna: https://srko.co/henrikoijer 


Idag körs det världscup i cykelcross på eftermiddagen. Vi ska väl avrunda partyt här och i eftermiddag blir det lite fika/kalas för en av mina brorsöner som fyllt år i veckan. 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar