Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-01-17

Bra känsla och 10 000 steg!

Hej och god morgon på dig!

Titta där, igår fick vi sol och jag var ute på en lunchpromenad. Efter fyra veckor med mörker gällande mitt diskbråck och knappt en glimt av solen så blev det en fin dag i dubbel bemärkelse igår. Bra känsla och sol. Senast jag bloggade så var jag fortfarande frustrerad över kroppskrället. Igår var det som att något hade hänt och efter inte ha märkt av någon förbättring under flera veckor så var det en signifikant skillnad till det bättre igår. Hur skönt som helst. Det var långt ifrån bra, men bara att det plötsligt hänt något som var positivt och gav tecken på att kroppen var på väg att bli bättre betydde mycket. 

Jag gick mer än vad jag har gjort på länge. Det slutade med att jag faktiskt fick ihop mer än 10 000 steg igår, vilket är mycket för mig även under friska dagar. 

Det blev inget blogginlägg igår men i söndags så spelade Frida ett par innebandymatcher och gick på kalas. Jag hade en riktigt kass ben-dag och sov också en längre stund på mattan efter mina rehab-övningar. Den där tröttheten av att ha ont hela tiden....

Frida på innebandymatcher och jag på mattan innan jag gjorde mina övningar och sedan slocknade.

Gårdagen bjöd också på en massa rehab-övningar, promenader och så blev det innebandy igen på kvällen då Frida hade träning. 

Det är kul att se Fridas glädje och intresse för innebandyn. Vet inte om själva sporten innebandy är hennes sport men hon gillar verkligen träningarna och längtar alltid till nästa gång vilket värmer ett gammalt pappahjärta. 


Senare på kvällen så blev det SWE-Cup för hela slanten. Dels arrangörsmöte om SWE-Cup XCO och dels så var det ju SWE-Cup på Zwift samtidigt. Tur att jag är kille då så att jag kan göra två saker samtidigt.

Kul och spännande både till vänster och höger på skärmen igår kväll.


Planen för veckan:
Måndag: SWE-Cup (möte och på Zwift)
Tisdag: Slänga ihop en vlogg?
Onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag: Ja, inte vet jag. Rehab och promenad? 



Ni har väl inte missat att det finns en chans att utbilda sig till tävlingskommissarie inom cykling? Sista anmälningsdag var 15:e men det kan finnas en chans att smita in på slutet, annars anmäl ditt intresse för framtida utbildningstillfällen. Kommissarier fyller en väldigt viktig funktion vid våra cykeltävlingar för att vi ska ha säkra tävlingar med ordning och reda. Utbildningen betalas av din förening och föreningen får tillbaka pengarna med återstartsstöd. Win-win! Du får en utbildning och ingen kostnad för själva utbildningen. 


Det var dagens blogginlägg det, tack för att du läste. Ha nu en fantastisk tisdag så hörs vi snart igen! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar