Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-01-08

Bilder från Bjursås Skimo Race, plankstek och snöläget på Gamla Grycksbovägen



Hej och god morgon på dig! 

Igår var vi iväg till Bjursås för att kolla på Bjursås Skimo Race. En tvåtimmarstävling i Bjursås slalombacke. Det verkade riktigt roligt och skulle nog vara något som jag skulle kunna ägna mig åt. Det är något som tilltalar mig med skidåkning upp och ner för en slalombacke i två timmar. Snabbast av dom alla var Tove Alexandersson, ni vet hon som är så duktig på orientering. Ett "växlingsområde" uppe på toppen och ett nere i botten för att ta av- respektive ta på stighudarna. En sådan växling syns på bild sju här ovan. Tävlingsledningen bestod till stor del av makarna Westergren och herr Djurback som höll koll på allt och Jens agerade även speaker med bravur.

Vi fick lite underhållning och kunde imponeras av både fart uppför och fart utför. Dessutom så fick jag tillfälle att flyga lite med drönaren och sådana chanser tar jag gärna. Det var tyvärr dimmigt vilket förvisso gav en något mystisk känsla över bilderna men det gick inte att fånga några bilder från högre höjd. Jag testade att filma starten också men misslyckades med det. Nu har jag testat det och lärt mig något till nästa gång. 

På väg hem så slog Linda och jag till på Grycksbokrogens plankstek. I över 25 års tid har jag cyklat förbi skylten som lockar med plankstek och nu var det alltså dags för premiär. En läckerbit som gled ner lätt. 


Igår så såg det såhär vintrigt och härligt ut på gården. Under kvällen igår så slog det över till plusgrader och lite regn. Långtidsprognosen innehåller plusgrader, moln och regn så vi får behålla denna bild på näthinnan ett tag och låtsas att det snöar. 


Idag kan man kolla på världscupen i cykelcross om man vill. Det är sista loppet i denna julperiod och ännu en duell att vänta mellan Mathieu van der Poel och Wout van Aert. Kanske får vi också en glimt av David Eriksson som står i femte startled tillsammans med bland annat Zdenek Stybar. 
Filip Mård kör U23-klassen och Paul Greijus och Ville Merlöv kör juniorklassen. 


Det var allt för idag, hoppas att du hittade något du gillade och om du vill så ses vi här imorgon igen. Ha det gott, hoj! 


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar