Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-08-01

Tornado och MTB-cykling

Hej vänner!

Sitter här med lite godsaker på bordet och en annan på stolen bredvid mig. Vi har varit ute och trampat (tramsat) MTB nu på kvällen. Det blev en sväng till Källslätten/Stångtjärn, för sån cykling gillar vi. Fick tidigare idag en avisering om att Jonas "Le Peloton" Pettersson hade tagit ett KOM. så jag tänkte försöka ta tillbaka det men var tre sekunder för långsam. Smög med mig ett annat KOM istället men det lär jag väl också bli av med snart. Ändå bra fart i sulorna uppför "Källslätten klättring" och ett personbästa med två sekunder.

Träffade på inte mindre än sju stycken MTB-cyklister i skogen och några utanför skogen, kul med så mycket liv och rörelse på stigarna! 

Det var en härligt varm kväll med vackert solsken och allt. Kul på hjul och jag hade bra ben, till skillnad från igår. Linda blev lite trött på slutet, som ni kan se på sista bilden...

Såg för övrigt en tornado på väg hem från jobbet idag, lite coolt ändå?

"Ja orkar äntä..."

Ja, det blev ju en riktigt bra kväll det här. Nu ska vi försöka styra upp husets vattentillförsel och sedan är det väl läggdags snart så att vi orkar upp imorgon igen. Hoppas att ni också haft en bra dag och att ni kunnat njuta av sommardagen.

1 kommentar:

  1. https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/stoftvirvlar-1.3881

    SvaraRadera