Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-08-22

Helt naturligt

Hej och god morgon!

Dags att dra till jobbet igen. Gör det ändå med cykeln som transportmedel, så det blir en bra morgon. Är dock trött som en riktigt trött människa. Alltså det här med att sova för lite för ofta är inte speciellt bra. Skärpning! Jag blir ju seg, trött (duh!) och saknar all sprättkänsla. Redan igår var jag så pass trött att jag knappt ville träna. Jag satt ute på cykeln och redo att cykla och funderade på att ställa in träningen för att kroppen och huvudet skrek "vila!".

Nåväl, trötthet går ju att övervinna och även om jag kanske blir en smula avtrubbad så tycker jag själv att jag håller ihop ganska bra ändå även humörmässigt. Igår övervann jag tröttheten och stack ut och cyklade. Lyckades också att pressa kroppen i några naturliga intervaller.

Tuggade på högintensivt över Norlingberg, sedan gjorde jag en attack på Törnbergsväg del 1. Hade rätt bra flyt tyckte jag även om jag gick lite stum halvvägs in och missade i en kurva så jag fick bromsa på mig. Tog personbästa, men är ändå sju sekunder för långsam enligt Strava. Köttade sedan på upp till och igenom Bodarna i Bjursås, tog vänster ner vid kyrkan och drog Dössberget från botten till ridklubben. Sedan lite stigmys bort till Bjursås Skicenter där jag tog en riktig brant grusbacke upp till toppen. Den var sådär brant att fokus ibland fick ligga på att inte slira för mycket och tappa farten för då skulle det bli fotnedsättning. Men jag kom upp efter sex minuters slit.

Då jag kom ut ganska sent så var också solen på väg ner, så efter att ha tagit ett par bilder på solnedgången så blev det till att släpa mig hem innan det blev alldeles för mörkt. Kom hem med en handfull snabba intervaller och nästan två timmar på klockan, bra pass!


Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar