Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-08-14

TV-kändis

Hej och god morgon!

Gissar att ni alla såg mig i TV-rutan igår? Om inte så kan ni se sammandraget från Cykelvasan här. Okej, även om ni kollar på det så gäller det att ni vet precis hur jag ser ut och vart jag befann mig i klungan för att hinna med. Fick nog 3-4 sekunder med min ryggtavla i bild.... Får göra något bättre nästa år helt enkelt. Att sticka i morgonutbrytning har ju hittills inte fungerat eftersom SVT missar allt som händer innan Risberg/Evertsberg.
Jag skuggar Gustav Larsson vid "banans svåraste passage" på väg in mot Mångsbodarna.

Drömmen vore väl om Cykelvasan tog steget fullt ut och lät oss köra riktiga startbacken nästa år, då tar man ett stort steg mot att Cykelvasan kör samma bana som Vasaloppet och dessutom så skulle tävlingen bli betydligt mer säker. Det är givetvis en hel del jobb för att få till det, men det finns ju resurser också. Jag vet att dom i organisationen åtminstone har haft dom tankarna förr och jag hoppas att dom gör slag i saken så snart som möjligt.

Hittade denna på Giro Cycle Teams Instagram. Här har jag precis fått en flaska från Langar-Fredrik.

Jag märkte att ni gillade gårdagens inlägg också, kul att se! Med tanke på hur många som läser denna blogg och kommer fram och snackar i samband med cykeltävlingar så får jag extremt få kommentarer på bloggen. Ibland kommenteras det lite på min Facebook-sida, men det skulle vara intressant att veta varför det inte kommenteras mer här på bloggen. Är det för krångligt att skriva en kommentar här, eller är det kanske så att innehållet liksom inte är sådant som uppmuntrar till en kommentar? Skriv en kommentar om du vill och ge din syn på saken!

Idag ska jag försöka träna lite igen. Känner mig rätt pigg faktiskt, så det ska nog gå bra. Blicken är nu uppåt/framåt mot Bockstensturen om nästan tre veckor.

7 kommentarer:

  1. Anledningen till att så få kommenterar här är nog att man kan göra det "anonymt". Jag är ny inom cykelsporten så ställer gärna lite dumma frågor och det gör man ju hellre anonymt. Hur ser du på cykelval och så inför Cykelvasan. Allebike körde ju dämpat och många andra hardtail och andra körde helt stelt med landsvägsskor. Hur mycket gör sådant här för slutresultatet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena!
      Bra frågor, det kommer ett blogginlägg. Att man kan vara anonym borde ju öka antalet kommentarer..

      Radera
  2. Jasså kör man inte startbacken...hur tänkte dom där? (jag är helt ovetande om att inte sträckningen var typ som vasaloppets)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Starten är 1-2 km från själva startbacken som används på Vasaloppet. Därtill hör också att det är vatten där skidåkarna åker, funkar på vintern men inte på sommaren..
      Men vi borde kunna åka på vägen till backen, men den är nog lite för rå om dom inte fixar till den.

      Radera
  3. Kan nog vara att kommentarsrutan inte är superlätt att detektera och att man måste aktivt klicka fram kommentarerna.
    Sedan är det kul när du slänger ut frågor som kanske uppmuntrar till diskussion. F.ö. mycket kul blogg som jag följt i många år. Kul när det handlar lite om material likt detta inlägg efter CV.

    Keep going strong :-)

    Mvh M

    SvaraRadera
  4. På vilket sätt menar du att tävlingen blir säkrare om man drar om starten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir ett mer uppsplittrat fält. Nu är det istället 200 man som vill sitta topp 10 i gruppen och det blir väldigt stökigt och oroligt med flera vurpor till följd.

      Radera