Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-08-19

Köpt cykel och ni kan se Rapha Nocturne live

Hej och god kväll!

Idag har jag varit till grannbyn och införskaffat en "ny" cykel. Det blev en Regent Classic som jag fick för 500:-. Jag tycker att det var ett riktigt kap!
När jag köpte den så fanns detta på listan över minus:
- Växlarna fungerade inte
- Kedjan hade hoppat
- Framlampan fungerade inte
- Pakethållaren satt lite löst
Men det där fixade jag ganska snabbt. Så nu har jag en treväxlad cykel med en framlampa som drivs med navdynamo. Hade skruvar som passade både till pakethållaren och korgen så nu sitter dom ordentligt och bra. Fick med ett rejält bygellås också. Lätt värt 500:- och nu har jag monterat fästet till min cykelvagn också så Frida, Ebbah och jag har varit ut på en liten cykeltur för att testa grejerna. Härligt! Det kommer bli mindre bil och mer cykel som transportmedel på kortare resor nu.

Cykeln.

Om ni vill kolla på Rapha Nocturne Köpenhamn live så sänds både dam- och herrloppet här. Jag vet att Calle Friberg och Jonas Ahlstrand kör herrarnas tävling:

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Kan jag be dig att kolla vad har den här cykeln för diameter in mm på sadelstolpen (om du har fortfarande den), tack. Jag fick en sådan utan sadel och sadelstolpe.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Den är tyvärr inte längre i min ägo.

    SvaraRadera