Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-08-30

Nya wattpedaler från Garmin och en tjuga

Igår morse så skrev jag ju att jag skulle hämta hem min landsvägscykel från jobbet så att jag skulle kunna montera mina Garmin-pedaler på Monarken. Tror ni att jag kom ihåg cykeln eller? Nej, det gjorde jag inte. Jag jobbade in i det sista, sedan sprang jag till bilen och ilade iväg till dagis för att hämta Frida.

Apropå Garmin-pedaler... Igår så släppte dom Garmin Vector 3. Dags för uppgradering alltså. Den mest slående nyheten är att podarna är borta, så nu ser dom ut som helt vanliga pedaler.

Om du är sugen på mer gott från Garmin så släpptes också en ny cykeldator: Garmin Edge 1030.

Träningen då? Jodå, jag körde en tjuga på 297.6 Monarkwatt. Alltså 3.2 kp och 93 rpm. Alltså jag hade väl egentligen ambition på mer än så, men ibland så finns det inte där bara.

Idag ska vi se om jag kan komma ihåg min cykel. Blir svårt att köra Le Peloton imorgon annars, så jag lär komma ihåg den för mitt eget bästa. Med lite vilja, tur och skicklighet så ska jag försöka träna innan det blir svinsent också. Sömn behöver verkligen prioriteras!

Vi hörs lite senare idag och då ska ni få veta hur allt gått med cyklar och träning och sånt skoj. Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar