Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-30

Startade dagen med en MTB-tur

Hej cykelvänner!

Efter att ha kört fem pass med hårdkörning denna vecka så valde jag idag att ta det lugnt. Började ändå på halvfart men slog av och tog det riktigt lugnt. Åkte på lite hemmastigar och gamla favoriter idag. En av mina hemliga favoritstigar hade dock vuxit igen så pass mycket att det var svårt att ta sig fram. Hade räknat med regn senare på dagen men efter en och en halv timme så blev det blött. Hade glömt handskar och inte tagit med några armvärmare eller någon regnjacka, så det blev rätt kallt också. I början av passet var jag nöjd över att inte ha tagit med mig armvärmarna eftersom jag svettades trots bara 14 grader i luften. Mindre nöjd när jag var genomblöt och lite mer energifattig.

Fick ihop nästan tre och en halv timme på cykeln och rätt mycket stigtid också. Flytet i skogen var väl sådär om jag ska vara ärlig. Kände mig rätt seg, klumpig och som om jag hade för mycket luft i däcken. Tiderna på STRAVA sa ändå inte att jag var sämst i hela världen, vilket bådar gott.

Källan i Källslätten.

Det ihåliga trädet i Källslätten.

En och en halv kilometer raksträcka i motlut...

Dal(arna).

Härligt med stigar längs med vatten!

Ah, ännu ett pass till samlingen och juli månad seglar upp på tredjeplats över antal träningsminuter/månad det senaste året. 40 timmar och sju minuter har jag skrapat ihop, så även om det är relativt mycket för mig så är det ju ingen mängd att skryta med för en ambitiös elitcyklist. 
Förra året fick jag ihop 442 timmar och 25 minuter och på dom senaste 365 dagarna har det blivit 421 timmar, så jag ligger lite efter.

Dagens MTB-runda

2 kommentarer:

  1. Hej. Varför kör du inte på upp och nedvänd dämpare, en rs-dämpare? Jag trodde alla i eliten körde på det senaste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom funkar ju så dåligt att till och med RS vänder sina gafflar rätt igen till nästa år. ;)

      Radera