Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-23

Ny helg, ny deltävling i Långloppscupen!

Eller tja, ny är den ju kanske inte. Men det är dags för ännu en deltävling i cupen och det är Engelbrektsturen som avgörs i Norberg imorgon. Jag har för ändamålet skrivit ett blogginlägg på Långloppscupens blogg, läs det här!

Foto: Kjell Friberg. Perfekta förhållanden i fjol, vilket också gav mitt bästa resultat i förra årets cup. Blev sjua, bara nio sekunder från femteplatsen och 18 sekunder från fjärdeplatsen. I år är det nog minst sju cyklister som kan vinna tävlingen, sjukt bra startfält!

Jag tycker att jag har tränat på bra denna vecka men det är ju ändå svårt att veta hur det ska gå. Jag tyckte ju att jag hade tränat bra inför Lida Loop också och under den tävlingen så ville jag ju slänga cykeln och lägga av med cykelsport för all framtid.

Skam den som ger sig. Att träna bra underlättar givetvis möjligheterna för en bra prestation, men det är ganska mycket som ska stämma inför och under själva tävlingen också. Jag vet ju också sedan tidigare tävlingsår att även om man har en skitsäsong så kan faktiskt det faktum att man krigar sig igenom den ge ett lyft till nästkommande säsong. Så jag krigar på.

Imorgon väntas upp mot 30 grader och sol i Norberg. Eftersom jag så ofta skriver att jag älskar regn och kyla så tror ni kanske att jag inte gillar sol och värme, men där har ni fel. Jag älskar när tävlingsvädret är åt det mer extrema hållet. Så stekande hetta ser jag fram emot!

1 kommentar: