Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-29

305 watt tempopendling med kallstart före frukost

Hej cykelvänner!

Rubriken säger väl det mesta egentligen? Jag hade ingen anledning till att inte ta i idag. Var sen, hade bråttom, ville träna och så vidare. Så det var bara att veva igång direkt från huset. Tänkte att jag skulle försöka snitta 300 watt och det gick ju vägen med fem watts marginal. Alltid lika intressant det där hur en intensitet kan kännas så lätt i början men jobbigt mot slutet...

Tack vare denna träningsdagbok blogg så vet jag att i april i fjol (när jag var stark) så snittade jag 307 och 309 watt med 165 i snittpuls (dock på eftermiddagen och annan sträcka, men samma tidsåtgång ungefär), idag blev det 305 med 163 i snittpuls. Ganska jämförbart alltså.

Ni som följer min blogg och har fört minnesanteckningar vet ju att det blir bilfärd hem idag, kanske är lika bra det.

Z4 är alltså Zon 4 vilket motsvarar 80-90% av maxpuls. Klockan säger också att jag har ett VO2max på 65, men det där kan vi nog lura upp lite någon annan gång. Snittpulsen 163 motsvarar 85% av maxpuls.

Här har ni lite snabba siffror, ni nördar kan klicka på denna länk: https://connect.garmin.com/modern/activity/1278156996

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar