2016-07-28

Le Peloton

Hej vänner!

Först måste jag bara berätta att jag gick aldrig till Fridas dagis i morse. Det blev så sent, började regna och så vidare. Så jag lastade in cykeln i bilen istället, körde Frida till dagis och tog bilen till jobbet. Cyklade hem och måste därmed cykla till jobbet imorgon för att hämta hem bilen igen. Lite "win" på den lösningen ändå alltså.

I morse så inte bara bloggade jag om min video från Engelbrektsturen, jag körde ju Le Peloton också! Benen kändes rätt dåliga inledningsvis men jag trodde och hoppades att det skulle gå över. När vi rullade ut ur stan så kändes det liksom som om jag skulle kunna bli avhängd direkt och alla andra var mycket starkare. Men när farten trissades upp så kändes det faktiskt genast bättre.

Lars Bleckur tog några rejäla förningar på förstasträckan och jag tänkte att antingen har han hittat storformen eller så vill han bara bli trött idag. Trots att vi startade med fullfarten ganska sent så blev tiden riktigt bra, bara några sekunder från STRAVA-KOM. På andrasträckan så började jag känna mig onödigt pigg, så halvvägs ut ungefär började jag bjuda på lite fler watt och längre förningar. Vilket resulterade i att benen helt klart blev mindre pigga. Slutet på andra och början på tredjesträckan hade jag därför lite surben, men väl ute på gruset på tredjesträckan så kändes allt bra igen. Vi blev ganska snabbt en kvartett bestående av Bleckur, Jonas Djurback, Robert Reyier Österling å så jag då. På slutet av gruset så mötte Le Peloton-Jonas upp och vi blev fem stycken som körde på hårt in mot Falun.

Kul att det var så många jämnsnabba med idag, det blir ju oftast roligare att cykla om man är flera som cyklar tillsammans!

Idag hade jag ställt in min Garmin VIRB XE på att ta bild varannan sekund från mitt styrfäste, filmat Le Peloton har jag ju gjort förr. Å så är det ju det här med att jag vill experimentera lite mer med bilder också. Kom hem med 1937 bilder från Le Peloton. Ni som vill se alla bilder får komma hem till mig så kan jag köra ett bildspel och ljuga lite om monsterförningar, men för er som nöjer er med ett axplock så kommer det här:

1. Lars Bleckur är påväg förbi Robert Reyier Österling för ännu en monsterförning.
2. Stefan Carlsson stoppar ner västen i ryggfickan innan sträcka två drar igång.
3. Backen till Sörbo, mellan Aspeboda och Ornäs.
4. Lugnt och samlat i Ornäs, mellan sträcka två och tre.
5. Bra drag redan tidigt på sträcka tre!
6. Robert och en rak väg mot ett hus.
7. Jonas Djurback var snabb på grusvägen idag.
8. Le Peloton-Jonas lutar i en kurva vid Hinsnoret.

Kul med Le Peloton i vanlig ordning och lite extra kul när benen kan leverera lite också.

Snittpuls och snitteffekt på dom tre delsträckorna blev: 159/280w, 165/296w & 167/300w. Fullständig passdata återfinns nedan:

Passet finns också på STRAVA:

Jag cyklade lite hem från jobbet också. Panget i benen var givetvis borta, men tack vare medvinden så gick det ganska fort ändå. Ibland ska man ha lite tur också...