Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-18

Hempendling med lite hådkörning

Kort efter hårdkörningen på väg hem från jobbet...

Tjena cykelvänner!

På hemvägen körde jag en längre intervall som jag delade upp i tre separata delar. Den första skulle jag hålla 300 watt på, den andra skulle jag försöka fixa 330 watt på och sedan skulle jag slå av men ändå hålla 300 på slutet igen. Rätt så jobbig avslutning efter den där hårdkörningen i mitten.
I tid blev dom olika delarna 13:18, 8:18 och 7:20. Hade speciella start/mål-platser för intervallerna i intervallerna, därav dom lite udda tiderna. Snitteffekten blev 303, 331 och 303 watt och snittpulsen blev 160, 173 och 170. Kul det där med att pulsen är tio slag högre i sista delen av intervallen, trots samma snittwatt.

Totalt blev det 28 minuter och 54 sekunder med hårdkörning och ett snitt på 311 watt. Körde faktiskt hårt en sträcka på vägen till jobbet i morse också och på 8:17 så fick jag snitteffekt på 355 watt och 170 i snittpuls. Totalt 37 minuter och 11 sekunder hårdkörning under pendlingen alltså, bra dag!

Kom hem och hade stulit två STRAVA-KOM och placerat mig som trea på ett annat segment. Var väl så nöjd över det där i ungefär fem sekunder innan Le Peloton-Jonas, som jag förövrigt mötte på slutet av min hempendling, hade laddat upp sitt pass på STRAVA. Han hade KOM-dammsugit grusvägarna i närheten av Stångtjärn och samlat ihop sex KOM varav två från mig. Så jag gick jämnt ut med KOM:en idag...

Vill ni analysera data från dagens hempendling så gör ni det bäst via denna sida:


Nästan hemma. Körde längs med Faluån och Kolgårn på väg hem. Fint i Falun!

Dags att fixa lite här hemma, kolla senaste vloggen från Casey Neistat och sedan slagga. Ny dag med nya möjligheter imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar