Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-07-14

Avhängd på Le Peloton igen


Ah, godmorgon!

Varför utsätter jag mig ens för det här? Under semestern dessutom. Det är inte direkt som om alla andra i Falun kliver upp i ottan för att köra Le Peloton klockan 06:00 på sina semestrar...

Men, jag behöver väl träna antar jag och idag skulle det bli svårt att få till något bra på egen hand. Le Peloton är alltid bra, även om vi idag bara var fyra tappra cyklister till start.

Första sträckan gick skitfort. Mitt på andra sträckan så lossnade min sadel och började luta bakåt. Jag behövde stanna för att skruva åt den och övriga stannade också, det hade ju inte skett om vi varit många. Nu blev jag räddad av att vi var få och två var dessutom med för första gången. Dåligt med skjuts i mina ben under andra sträckan.
Ut på tredje sträckan så tänkte jag att det väl inte var någon mening att åka runt med dålig skjuts i benen så jag tryckte på lite mer igen, det höll väl ungefär halva sistasträckan innan jag hade surnat till rejält i benen. På slutet så ställde Linus Jansson från Norrtälje av mig. Sen satt han där 5-10 sekunder före mig hela vägen in. Jobbigt och smärtsamt för både ben och huvud. Hade inte pulver nog i benen för att köra ifatt honom.

Konditori Focus har semsterstängt (hur tänkte dom där?), så det fick bli en proteinkaka från Powerbar istället:

Nu ska jag gå och gråtduscha en sväng, sedan väcker jag nog Frida så jag får lite frukostsällskap. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar