Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-03-09

Lite blandat

Gustav Larsson har skrivit kontrakt med danska laget coloQuick-CULT. Han körde ju tidigare för CULT Energy Pro Cycling, så kopplingen är väl rätt uppenbar. Han blir inte enda svensk i laget då unge talangen Hampus Anderberg redan är med. Vill ni läsa lite mer om värvningen av Gustav så finns mer info på lagets hemsida här: http://www.coloquick-cult.dk/index.php?p=10#61

-----

Det gick ju lite vilt till i spurten på Paris-Nice igår. Nacer Bouhanni (i rött) var först över mållinjen men blev deklasserad till trejde plats (luckan bak till fyran var så stor att dom fick en egen tid) och Michael Matthews (i gult) passerade mållinjen som tvåa men blev därmed dömd som vinnare. Helt sjukt att dom ens höll sig på hjulen. Filmklipp från spurten kan ni till exempel se här: https://www.youtube.com/watch?v=c_Lf7To4N-c

-----

Kan inte låta bli att kommentera lite om det här med damernas tätstrid i Vasaloppet också. Apropå trängd i spurten... Egentligen så har ju alla redan sagt allt till leda så jag har kanske inte så mycket nytt att komma med. Därför tycker jag att ni ska läsa Sofias blogginlägg om det hela, för jag känner ganska exakt lika i det mesta. Jag tycker att:
- Herrar som tävlar tillsammans med damtäten ska ge damerna utrymmet dom behöver för att tävla om pallplaceringarna.
- Herrar som är kring 100 i Vasaloppet är en mix av elitmotionärer och ren elit. Det finns elitåkare som aldrig når så långt upp ens, så att kalla dom motionärer är att ta i och dessutom att förringa damernas insats som ju bevisligen håller riktigt hög klass även om man skulle ha en könlös resultatlista för samtliga.
- Damerna, som ju säkert vill ha en rättvis kamp på slutet, kan ju faktiskt också snacka lite på slutet. Tror jag skrev det i samband med cykelvasan också. Men de skulle ju kunna släppa iväg gruppen med ett antal sekunder och sedan göra upp om det.
- Vasaloppet är, för de snabbaste, en kamp om placeringar och mycket avgörs hur duktig man är på att placera sig rätt. Bra ryggar i starten kan avgöra loppet till ens fördel och fel ryggar i slutet kan sumpa ens lopp.
- Han som vinglade till vid offensiva spårbyten på slutet var givetvis klantig. Jag skrek rätt ut i TV-soffan när jag såg vad han gjorde. Tänker inte nämna honom vid namn för så många andra har hängt ut honom med både nummer och namn. Men att diska någon för det där? Det var bara löjligt gjort av tävlingsjuryn. Han var inte avgörandet i damernas tävling och det skedde flera hundra meter innan damerna skulle få fritt spår. Man borde väl för övrigt ha diskat ganska så många tusen åkare om man inte får vingla eller åka på andras skidor under loppet.

-----

Igår så skrev jag ju om att det var 28 pers som valt att sponsra mig via Swish. Tack vare det inlägget (misstänker jag) så trillade det in sex nya privatpersoner som sponsorer igår. Stort tack till er alla!

I höstas så började jag med annonser på mina YouTube-klipp. Det var ju ändå några som började hitta dom så jag tänkte att det väl kunde ge några kronor i en passiv inkomst. Det är ju faktiskt den enda inkomst jag har från dom sociala medierna. Allt annat kostar ju mig bara pengar, haha. Men i alla fall, då sa jag till min kära fru att jag skulle köpa nya hjul för annonspengarna.
Sedan har ju inte pengarna direkt rasat in på det där YouTube-kontot, så jag ser ju fram emot att köpa annonspengahjul någon gång kring 2025 kanske... Men nu har det trillat in en första peng på kontot, så jag tänkte lägga den på samma konto som swish-pengarna. Jag får ju inte uppmana er till att klicka på annonserna, så det skulle jag givetvis aldrig göra. Men det märks att många av er jobbar med adblockers av olika slag.

-----

Leksands IF och deras kval då... Först förlorade de måste-matchen mot Oskarshamn och livet såg ut att vara över. Sedan gick allting Leksands väg i alla fall, då förlorade man senare mot Timrå och allt såg ut att vara över igen. Igår så gick det Leksands väg igen och inför sista matchen så har Leksand det faktiskt lite i sina egna händer att gå vidare.
Tyvärr så borde ju Timrå ha tagit en poäng mot Mora igår, eller i alla fall inte förlorat med fyra mål. För nu är det målskillnad som gäller. Vinner Leksand med fyra mål i derbyt mot Mora på torsdag så går dom vidare... Jag har två biljetter dit.

-----

Igår vilade jag, så det finns ingen träning att skriva om. Jag är rätt trött nu för tiden, alltså inte bara för att jag ibland sover för lite på nätterna. Utan det är rätt mycket som är upp och ner i livet just nu. Sånt kostar givetvis en massa energi och då är det lätt att bli trött. Därför väljer jag nu lite då och då att lägga in extra vilodagar för familjetid i lugn och ro, utan stress över att klämma in ett träningspass. Istället försöker jag väl köra något dubbelpass då och då när tiden och energin är lite mer på min sida.
Jag lär tyvärr få anledning att återkomma till detta, men inte just nu. Inte än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar