Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-03-14

Ny fas i träningen


Hej vänner!

Sitter nu i jobbets omklädningsrum och bloggar från mobilen, går ju det med... Har cyklat hit, som ni kanske har anat.

Från och med idag så går jag in i den tredje och sista fasen av vinterträningen. Egentligen så är denna fas uppdelad i två också där jag nu först börjar med hård-lätt-mellan-hård träningsvecka. Därefter blir det en distansvecka följt av några veckors hårdkörning fram till säsongsstarten. Den är nära nu, säsongsstarten. Det kändes kul att lägga in dom första tävlingarna i träningsprogrammet och äntligen få styra träningen mot specifika tävlingsdagar och inte bara det här eviga vinterträningsnötandet.

Jag har nu en väldigt lätt träningsvecka bakom mig och igår när jag var i Enviken så gjorde jag det sista klart med träningsprogrammet. Nu går jag in tokmotiverad i denna vårfas med tävlingsförberedande träning.

Våren är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar