Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-12-06

Sjuk och veckosammanfattning

Hej vänner!

Jag blev mycket riktigt förkyld. Tråkigt givetvis, men ingen katastrof om det inte drar ut allt för mycket på tiden. Väljer istället att vara tacksam för alla dagar, veckor och månader som jag fått vara frisk. Sedan början av december förra året så har jag bara fem sjukdagar och dom var i juni inför Vätternrundan. Med tanke på att vi har fyra barn här hemma och Ronya jobbar på akuten så tycker jag ändå att jag håller mig ganska så frisk. Barnen har varit förkylda i några omgångar nyligen men då har jag klarat mig. För någon dag sedan så fick Ebbah ont i halsen, huvudet och 40 graders feber. Kanske är det något från henne som hoppat över också på mig?

Träningsmässigt så blev det en bra träningsvecka där minuset givetvis består av att jag överskattade mig själv och misslyckades med mitt försök på Kompiskampen. I övrigt så tycker jag att det har gått ganska bra. Fick ihop åtta timmar och 37 minuter, varav 92 minuter i intervallform.

Eftersom jag historiskt varit dålig på att sova tillräckligt så har jag ju sedan två veckor tillbaka satt som mål att åtminstone snitta 7 timmar per natt varje vecka. Förra veckan missade jag målet med ganska lite, denna vecka var det nästan med minsta möjliga marginal. Jag uppskattar givetvis tiden jag sover då jag aldrig vet exakt på minuten när jag somnar. Men målet var 49 timmar och jag har skrivit ner 48 timmar och 55 minuter denna vecka... Det jag fortfarande gör dåligt är dom här nätterna med jättelite sömn. Denna vecka hade jag tre katastrofnätter och fyra bra nätter. Siktar väl på fem bra nästa vecka så borde jag kunna nå målet.

Ja, idag är ju planerad vilodag så än så länge så har förkylningen inte tvingat mig att avstå någon träning, men det lär väl bli så dom närmsta dagarna. Förkylningar brukar sitta i 7-10 dagar för mig, tyvärr. Lyckades klara mig med fem dagar senast, så jag får väl hoppas på något liknande även denna gång.

Nu ska mellanbarnen och jag åka till Leksand för att se Leksands IF vinna mot IK Oskarshamn. Leksand låg ju sist för några omgångar sedan men på dom fem senaste matcherna har det blivit fyra segrar och en match var oavgjord efter full tid och Leksand förlorade då på straffar. Nu ligger Leksand nia av 14 lag i allsvenskan och lagen ovanför får se upp! Oskarshamn ligger just nu femma.

Bjuder på en bild från förra helgen då jag var frisk och svag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar