Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-12-17

British Cycling Road to Glory

Hej och godmorgon cykelvänner!

Ni som är intresserade har säkert sett dessa redan, men det finns kanske några av er som är intresserade och ändå inte har sett dom. Så jag postar ett inlägg och tipsar er. Jag har ju börjat kika lite på dokumentärer och cykelfilmer den senaste tiden och ni får hemskt gärna tipsa mig om sevärda dokumentärer (behöver inte handla om cykling!). Jag är ju en riktigt dålig TV-tittare och följer inga serier, kollar inga filmer och vet inte vilka skådespelare som gjort vad. Är helt enkelt inte speciellt intresserad bara. Håller mig hellre till verkligheten och därför så funkar ändå dokumentärer bra. Samt givetvis cykelsändningar med tävlingar och även en del övrig sport.

Det här är i alla fall BBC's dokumentärserie om Team SKY och British Cycling. I fem delar följer man uppbyggnaden mot Tour de France och OS i London 2012 samt avslutar det hela med avsnitt om just Touren och OS.




2 kommentarer:

  1. Det är faktiskt intressant, snacka om maskineri, på ett bra sätt alltså!

    SvaraRadera
  2. Två tips:
    http://www.tourdufaso-film.com/en/
    Fanns på SVT play tidigare

    http://www.trafikpictures.com/tlr/
    Har endast hittat denna på I tunes

    SvaraRadera