Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-11-19

Långa Lugnet-cykling


Hej cykelvänner!

Igår körde jag stora delar av Långa Lugnet. Men, det skjuts ju mycket på övningsområdet nu för tiden så det var inte läge att köra hela förstaslingan. Dels vill jag ju inte provocera markägarna och de som skjuter genom att vara där när de satt upp anslag om att skjutning pågår och dels så är det ju rätt korkat att cykla i ett område där man övningsskjuter med skarp ammunition. Faktiskt.
Jag cyklade ändå bort så jag hoppade på förstaslingan där man är som längst bort på Långa Lugnet och körde det jag kunde av förstaslingan. Sedan så var det ju bara att kötta igenom andra- och tredjeslingan.

Självförtroendet stärkt sedan mitt härliga pass med 3x20 min, hade känsla av att vara lätt och tekniken och alla spårval satt som en smäck. Det gick bra, helt enkelt. När jag kört igenom hela Långa Lugnet så körde jag en bit till på andraslingan innan jag på grund av mörker fick leta mig ut på vägar för att avsluta passet.

Planen var egentligen att köra tio spurter OCH fyra timmar distans, men av livspusseltekniska skäl så hann jag inte med det utan det blev tio spurter i inledningen av passet istället. Spurt sex kändes mjäkig så jag körde en bonusspurt också.

Kom hem, stressad, och åt några mackor. Duschade och bytte om för att jobba lite ideellt på kvällen. Nästan fyra timmar spenderades på Lugnet för att hjälpa Filips hockeylag att tjäna pengar genom hårt slit med Julgalan. Det hann bli rätt krispigt där ett tag innan munkfikat dök upp.
Efter den insatsen var jag mer än lite trött i benen. Men det var då det.

I natt har det varit minusgrader så jag vet inte om det blir så mycket mer stigåkning detta år. Om temperaturen stiger tillräckligt idag så kanske jag testar lite mer stigåka idag. Annars så såg jag faktiskt att det väntas plusgrader igen i nästa vecka...
Har dock ingen lust att åka runt som bambi i skogarna och riskera att slå ihjäl mig varannan meter på isfläckar.

Gårdagens cykling:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar