Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-09-11

Träningsmålet En timme om dagen, så här ligger jag till

Hej på er!

Räknade igår lite på hur jag ligger till för mitt träningsmål i år: En timme om dagen. Om man räknar med idag så har det gått 254 dagar på år 2013. Ni vet kanske att jag sparar alla mina pass på Garmin Connect? Så här ligger jag till just nu:

Distans: 7.590,47 km
Tid: 283:03:38 h:m:s
Höjdstigning: 73.144 m
Medelfart: 26,8 km/h
Medelpuls: 147 slag/min ( 75% av maxpuls )

Som ni kanske ser så har jag 29 timmar till godo på målet med En timme om dagen. I fjol nådde jag 376 timmar och i år kan det nog alltså bli några fler timmar om jag får vara frisk och fortsätter träna ungefär som jag gjort hittills i år. Kanske kan det bli över 400 timmar? I fjol fick jag ihop 990.9 mil, i år kanske jag når över 1000? Snitthastigheten var bättre i fjol än vad den är hittills i år, då hade jag 27.3 km/h. Snittpulsen var faktiskt densamma.


Denna vecka har jag faktiskt tänkt att ha vilovecka. Men cykelsuget var riktigt stort redan igår och jag funderade på testcykel idag. Men, nu börjar det bli sent och barnen ska lägga sig. Kanske får jag någon timme utomhus i helgen om vädret är fint? Anledningen till vilovecka är inte för att jag känner mig fysiskt sliten men jag känner att det kanske kan vara bra mentalt att låta cyklingen stå åt sidan lite så här direkt efter säsongen. Tänkte försöka lägga lite tid på att planera träningen framöver och fixa vintercykeln istället. Men lite kravlös cykling är ju aldrig fel...

1 kommentar:

  1. Ja jag hade en liten svacka och gav mig ut och bara lekte MTB i skogen. Ingen pulsklocka, ingen press att trycka på. Skitkul.

    SvaraRadera