Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-09-26

Det börjar bli dags för backtävlingar i Sågmyra

Passa på att besöka Sågmyra i Falu Kommun den 5:e och 6:e oktober, då blir det nämligen backtävlingar gånger två. På lördagen körs Hackmora MTB-Uphill och på söndagen får man knyta löpardojorna för Hackmora Bergslopp. Jag har sprungit två gånger, kanske är dags att testa MTB-varianten i år?
MTB-banan kör först ett varv på platten för att sprida ut fältet något och förbereda cyklisterna för backen

Banprofilen för MTB-loppet

Så här såg min höjdprofil och pulskurva ut från Hackmora Bergslopp 2010, notera gärna att 196 är just min maxpuls...

Dessa lopp är för er som gillar mjölksyra (och det gör vi väl alla?). Jag har ju bara varit med på löptävlingen, men jösses där var jag stum. Fantastiskt när man kommer upp på toppen och folk ligger och flämtar på berghällen. 
Här finns Inbjudan till Sågmyras två bergslopp i Hackmora: http://www.sagmyrask.com/hackmorabergslopp/InbjudanHackmoraweekend%202013.pdf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar