Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-09-03

Bloggeliblogg

Fikarast på jobbet, så jag kostar på mig ett blogginlägg...
Solsken och mörka moln är alltid läckert, så här såg det ut när jag cyklade hem från jobbet igår

På kvällen körde vi träningstävling för våra barngrupper, här ska grön grupp starta. Ebbah i lila tröja och #145. Ebbah tog ledningen och höll den i 150 meter innan hon grinade sig runt resten av varvet och landade på en sjundeplats. För henne så är ALLT tävling och vinner man inte så är det skit. Nu ledde hon, men hon hade tvåan och trean alldeles bakom sig och kände väl kanske att det inte skulle bli någon promenadseger. Lite jobbigt att ha det så och jag har funderat lite på hur vi ska komma runt det. Kanske att jag ska be henne försöka komma femma nästa gång? Och alltså strunta helt i de snabbaste och försöka med en något lättare målsättning. Typ: "kommer du femma idag så får du en glass". Eller kanske: "Tar du dig runt utan att vinna så får du glass". Jag vill ju bara att hon ska ha det kul. Visst, bra med vinnarskalle, men om man inte tar sig runt tävlingar så blir man ändå inte den som vinner...

Filip närmast mobilkameran krigade på bra i blåa gruppen och sparade en hel del krafter till den viktiga spurten.

Lila, svart och röd grupp är redo för start och startchef Carlsson ger tydliga direktiv

I morse väckte frugan mig och berättade att det var tre grader varmt ute. Mösspremiär!

1 kommentar: