Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-09-29

Grusvägsdistans med en före detta svensk mästare

Hej på er! 

I morse vaknade jag tidigt, bytte om och krånglade igång min MTB som saknade luft i bakdäcket, pedaler och Garmin-fäste. Kom ut vid åtta och hann med en sväng grusvägar till Sundborn och tillbaka innan jag mötte Niklas Kindåker utanför Kniva. Det gick inte snabbt dit, men det gick ganska långsamt.
Niklas är en före detta svensk mästare (landsväg 1991 som 22-åring) och fram till i somras en före detta cyklist. Men efter 20 års uppehåll så nålade han på en nummerlapp igen i juli efter att ha köpt MTB i juni. Vi snackade på i två timmar ungefär, alltid trevligt med sällskap!
Grusväg från min bonussträcka

Foto: Niklas

Niklas

När jag kom hem så bytte jag om, kollade några minuter på VM innan jag och Ebbah åkte och hämtade Filip som sovit hos sin farmor. Tog med barnen till Sportys lekland där vi spenderade över tre timmar. Kom hem och fick se slutet av VM-loppet som portugals Rui Costa kunde vinna efter att spaniorerna Rodriguez och Valverde bränt både Nibalis och sina egna chanser i fyramannagruppen som kom att göra upp om segern. Tomas Lövkvist slutade på 46:e plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar