Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-01-06

Helt oootroooligt!


Hej och god förmiddag på dig!

Körde ett sådant där Power Test igår, jag har känt att jag fortsatt blivit starkare och ville få ett kvitto. Denna vecka har jag känt mig trött och sliten men känslan om bra grund har ändå funnits där. Ni vet, benen gnäller men det funkar ändå. Så efter jobbet så hällde jag i mig en energidryck, tog en gel och satte mig på Neo Biken. 

Jag har gjort tre sådana där test denna vinterträning, 9 november, 23 november och så det senaste 21:a december. Varje gång har jag gjort rejäla höjningar på min effekt i 12 minuter. Det har nästan känts overkligt varje gång att utvecklingen kan gå så bra. På det senaste testet så klarade jag 340 watt i 12 minuter

Målet med gårdagen var att klämma till med en rejäl höjning och jag trodde mig kunna köra på 355 watt. Det började därikring men efter några minuter hade jag fått backa av något och var nere på 352, men så hade jag kvar så att jag kunde öka mot slutet och till slut landade jag på 360 watt. 

Det är 20 watts ökning på 15 dagar! 


Supernöjd att se att kroppen fortsatt svarar så bra på träningen och att utvecklingen är så helt otroligt bra. Det är bara att fortsätta att nöta på och hoppas att utvecklingen kan fortsätta lite till. Historiskt så har jag en del data på 20 minuters test att kunna jämföra med så jag kommer att göra något sådant också. Just nu nöjer jag mig med 12-minutarna då det är vad som gäller nuförtiden. 

Som det är nu så är jag hack i häl på min kapacitet för 2021- och 2022 års säsong som jag var jättenöjd med. Frågan är nu om jag kan komma upp till den nivån eller om jag kanske till och med kan öka något?!

Kul och motiverande med träningen just nu, som du kanske kan förstå. 



Avslutar med ett par bilder från igår kväll. Årets kallaste dag och inte ens inomhus har det varit riktigt varmt så jag har eldat och eldar också nu. Idag är det ca: 10 grader varmare utomhus men ytterligare en grad kallare inomhus. Jag hoppas att det är värmesystemet i huset som inte riktigt hunnit med i svängarna bara och att det snart blir varmare igen. I natt har det varit -29.1 grader här enligt min termometer, tur att jag inte var ute då. 

Idag ska jag köra distans och jag kommer att göra det i källaren, det kommer att bli kul. Du får ha en skön helg så hörs vi här imorgon igen, hoj! 


_____________
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar