Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-09-01

Massa bilder från Le Peloton, uppnått träningsmål och paket på väg!


Hej, 

god morgon och välkomna till en ny, härlig dag. Äntligen fredag, snart helg och så vidare och vad passar väl bättre än att börja dagen med ett blogginlägg?

Igår var det Le Peloton, så här ser ni mig susandes genom stan för att hinna in till samlingen.

Vi blev nio deltagare i gårdagens sista sommarrunda. Blir det som planerat så kör vi höst- och gravelrunda nästa torsdag. 



Första fartsträckan så klarade jag mig igenom ganska bra. Dessa tre bilder med svart asfalt är från när vi startar upp sträcka två.

På sträcka två så blev jag avhängd i backen efter golfbanan. Jag klarar att gå med ganska bra om det bara är hög fart men blir det ryck eller rejäla fartökningar så blir det svårt för mig. Fick ändå sällskap strax efter att jag släppt så det blev ett bra partempo resten av sträckan. 





Sträcka tre och den där grussträckan mellan Olsbacka och Vassbo som det arbetades på. Den var ganska mjuk men ändå helt okej. Här satt jag bra med tack vare gravelcykeln men jag tog ingen förning. Blev avhängd precis innan asfalten men då visste jag också att vi hade bestämt att vi skulle vänta in övriga när vi nådde toppen. Så vi startade sedan om sträcka tre och dundrade in mot Falun tillsammans. 

I Lönndryga backarna innan Källviken så sprintades det uppför och då fick jag vika ner mig igen. Cyklade då vidare en stund mot Falun innan jag svängde om igen för att cykla mot jobbet i Borlänge. 


När jag närmade mig Ornäs så började energin ta slut. Jag tog också banvallen till Borlänge och den var lika dålig som dagen innan. 

På väg hem från jobbet så körde jag Vassbo-Olsbacka igen, precis som på morgonen. Då höll man på att jobba med vägen igen så nu fanns det en mittremsa. 

Hemcyklingen skulle bli 1:06 för att jag skulle få ihop månadens träningsmål och jag tog hela 1:09 på mig att cykla hem så det gick ju med marginal. Totalt 2504 minuter tränat i Augusti! 

Beställde lite nytt från Siroko igår. Vid 12:39 fick jag orderbekräftelsen. 14:54 fick jag ett mail om att ordern var på väg och 15:56 fick jag ett mail från DHL som meddelade att förväntad leverans är idag.  Helt ofattbart snabbt, varje gång. Det är inte som att det skickas inom Dalarna bara heller utan det är ett paket från Spanien som ligger här i Falun ett dygn senare. Magiskt. 

Vad det är som kommer får ni se imorgon, förutsatt att leveransen är precis sådär snabb som det verkar.


Tack för att du läste dagens blogginlägg. Ha nu en skön fredag så ses vi här imorgon igen, hoj! 



Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar