Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-09-28

Träning, tandvärk och en seger!

Hej och god morgon på dig!

Det blev en oplanerad vilodag igår och idag så blev det ingen Le Peloton för mig. Har fått problem med en tand som orsakat en del lidande nu som jag ska få åtgärdad idag. Ska bli så himla skönt. Kanske kan jag träna i kväll om jag känner mig bättre.

I tisdags så var det en bättre dag. Då fick jag jobbpendla i sällskap med Mattias, Jesper och Frej. Vi körde mycket banvall mot Borlänge och vi hann även med en liten omväg runt Bysjön innan vi var framme. Det blev därmed friska 90 minuter in på träningskontot redan på morgonen. 

Efter en lång arbetsdag så kunde jag stämpla ut och stämpla in 58 minuter ytterligare på träningskontot efter att ha cyklat hem. Dagen var dock inte slut där. På kvällen så körde jag tredje deltävlingen i Zwift Racing League och det stod lagtempo på programmet. Jag gjorde det jag kunde, vilket räckte till sista backen. Laget gjorde också vad man kunde och det räckte faktiskt hela vägen till säsongens första seger! Nu ligger vi tvåa i tabellen och eftersom laget som leder "bara" blev trea så tog vi in lite där också. 

Här följer ett gäng bilder från i tisdags, första tre bilderna är från Jepser och resten har jag tagit. 












Det här var ungefär allt jag hade att bjuda på denna gång. Jag behöver därmed hitta en ny tid för att köra verifierings-passet på Zwift som ju kräver en del. Skulle ha kört det igår enligt min plan. Annars så är det bara att ladda på mot helgen och Bergslagen Bike Race som i princip sålt slut. Det kan finnas någon plats kvar om du är snabb. 

Svenska Cykelförbundet söker en övergripande förbundskapten för MTB. Vilket drömjobb och en ära att få ta över stafettpinnen efter Petter. Kanske är det något för dig eller någon du känner? https://scf.se/mountainbike/svenska-cykelforbundet-soker-overgripande-forbundskapten-mtb/

Tack för att du läste, på återhörande!

Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar