Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-09-11

Sopslut!


Hej och god morgon på dig!

Träning sex dagar i rad nu och det känns. Gårdagen var också den hårdaste av dessa sex dagar så nu kan jag gå runt och känna mig helt sopslut hela dagen. Det blir en vilodag idag. Klassisk måndag ändå med vilodag för min del, helgerna är hårda... 

Gårdagen bjöd på benhård racing och en rad insatser på runt 1-4 minuter. Superjobbigt och intensivt. Gick stumt mer än en gång. Räddades kvar av att också övriga gick hårt. Första backarna skalade ner gruppen från ett 40-tal till runt 13 pers. En till droppade och vi var 12. Några backar på slutet och det var sånär att jag gick med den tätgrupp som höll undan, istället stum över krönet och tappade rullen på efterföljande grupp som blåste förbi. Jäkla skit! Fick ändå sällskap av gnetig cyklist och vi lyckades täppa 25-30 sekunder på andragruppen. Körde nu om placeringarna 5-11 men mot slutet fick jag vika ner mig igen. Dock upptäckte jag efter att jag slagit av i en lång backe att också cyklisterna framför mig var trötta. Kunde samla lite kraft och dra nytta av andra för att ändå bli nia. 

Lärde mig att jag alltid borde ta i lite mer. Precis som alltid. Om jag bara hade... Ni som cyklar kan det där. Igår gav jag det jag hade, med lite fräschare ben kanske det där lilla extra hade funnits där. Det kommer fler race. 

Fyllde på med kalorier igen på min brorsons åttaårskalas. Mycket gott fanns det! 

Rensade i min garderob och snabbspolade Vueltan. Skänkte kläderna till någon som ville ha kläder. Kollade damernas XCO också, det fanns fler än jag som tog i igår... Vueltan var riktigt hård och XCO är ju aldrig lätt.


Vilodag idag alltså och imorgon så kör Zwift Racing League igång igen. Det blir kul! 


Nu ska jag till jobbet, vi hörs här imorgon igen. Hoj!


Om du tyckte att detta var intressant så kan du också följa mig via följande kanaler:

- Köper du cykelkläder via min affiliate-länk hos Siroko så får du 10% rabatt på alla priser, även dom cykelkläder som redan är till nedsatt pris: https://srko.co/henrikoijer (länken ger automatiskt omräknade priser, ingen kod eller annat behöver anges)
- Om du vill köpa cykelhjälm och glasögon så har jag en rabattrabattkodkod hos Limar som ger dig 30% rabatt, ange: LIMAR30OIJER
- Om du vill är intresserad av produkter som hjälper dig att återhämta dig snabbare eller bara vill avnjuta en skön avkoppling så får du 10% rabatt på https://hypericenordic.com/ om du använder koden Henrik10 vid ditt köp. Jag har massagepistolen Hypervolt 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar