Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-09-14

Distriktsmästerskapen i landsväg!


Hej och god morgon på dig!

Dagen efter DM i landsväg och jag känner mig lite småsliten nu när frukosten ska ner. Snart är det dags för Le Peloton så det är bara att hålla tummarna för att benen vaknar till igen.

Igår blev det som sagt DM i landsväg men ett tag var jag osäker på om jag ens skulle hinna dit. 

Med 75 minuter kvar satt jag nämligen på bilverkstaden och väntade på min bil. Det var 25 minuter efter stängning men det var något som krånglade med bilen...

65 minuter kvar till start och jag satt i bilen, i Borlänge. 

40 minuter kvar till start så var jag hemma och jag tackade mig själv för att jag sparat en bit pizza från dagen innan. 

34 minuter kvar till start och jag var ombytt och klar!

29 minuter kvar till start och det var dags att montera tidtagningschipet och byta från gravel-däck till landsvägsdäck...

18 minuter kvar, jag var redo för cykling och lämnade hemmet. 

9 minuter kvar till start och jag kom upp till Lugnet. Hämtade nummerlapp, fick hjälp att nåla fast den.


1 minut kvar till start här men då hade jag haft ett par minuter att andas in- andas ut också. 


Tävlingen var hård, ryckig och kul. Jag hade inte fart nog att hänga på de allra snabbaste men kunde slita mig med det som var huvudklungan hela vägen till mål. Resultatlista lär väl komma så småningom men jag är nöjd med prestationen som sådan. Riktigt tufft med upp och ner hela tiden förutom nere på asfaltsytan där starten och målet var. 

Ett varv masterstart och sedan på/av hela loppet. 651 höjdmeter på 33 kilometers cykling. 


Tiden går fort när man har roligt så jag behöver runda av här. Tack för att du läste. Om någon har någon bild från DM där jag är med så får ni gärna dela med er. Nu ska jag rulla iväg mot Le Peloton och sedan skarvar jag vidare till jobbet. I eftermiddag cyklar jag hem igen och i kväll kollar jag hockey i Leksand. 

Let's go! 


Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar