Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-09-13

Pendling plus Zwift Racing League igår, Distriktsmästerskap idag!


Hej och god morgon på dig !

Uppe före tuppen igår och kunde därför ta sällskap med Jesper mot våra jobb i Borlänge. Trevligt med lite sällskap och bra samtal under tiden vi transporterade oss. 06:00 stod han här utanför så det var bara att gnugga gruset ur ögonen och börja cykla. 







Till jobbet kom vi. 


Det blev en ganska lång dag på jobbet för mig innan jag kunde cykla hem igen. Kom fram vid 7-snåret på morgonen och började cykla därifrån vid 17:40. Tog det ganska lugnt både dit- och hem men höll distansintensitet. 

Kom hem, tvättade upp cykeln och fick så mycket mygg på mig mot slutet. Helt galet. Ser fram emot en första frost snart... 


På kvällen så var det dags för Zwift Racing League. I år kör jag med Team SZ Baldr i ZRL och det var riktigt hårt motstånd igår. 85 hungriga cyklister med hög kapacitet gjorde att det blev hårt trots att banan i sig inte var speciellt hård. Jag kunde hänga med till slutet men i en kortare backe med ett par kilometer kvar fick jag vika ner mig. Då hade jag haft några kilometer innan där jag hade gått på gränsen och kämpat i svansen på klungan. Slutade 39:a av samtliga och är väl både nöjd och inte helt nöjd med det. Nöjd för att jag vet att formen inte är den bästa och att jag ändå hamnade i övre halvan. Mindre nöjd för att jag vill mer och hade jag bara lyckats ta mig över krönet med klungan så hade jag nog kunnat gnetspurta om några till sen. 

 
Att tävla på kvällen gör ju sitt för nattsömnen. Så det är inte bara en pigg kropp just nu.  Men det är bara att ladda om under dagen för i kväll är det distriktsmästerskapen i landsväg. Jag ska byta däck på hojen och slänga på ett chip bara så är jag nog redo. 

Tävlingarna är på Lugnet idag och anmälan är öppen till en timme före start:
F 10-12 16.30 20 min
P 10-12 16.30 20 min
F 13-14 16.30 20 min

P 13-14 17.00 30 min
F 15-16 17.00 30 min

P 15-16 17.40 40 min
Dam jun 17.40 40 min

Herr Jun 18.40 50 min
Damer 18.40 50 min
Seniorer 18.40 50 min

Kanske blir det premiär för mina landsvägsskor idag. Behöver bara köpa nya klossar, montera dessa och byta pedaler på cykeln också.. 


Dags att packa ihop här, bilen ska in på lite service idag också. Kul! Ni får ha det bra så hörs vi här imorgon igen, hoj! 


Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar