Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-09-22

Bra ben på Le Peloton!

 

Hej och god morgon på dig! 

Bilden ovan är helt ärligt stulen från Jonas Djurbacks strava. Det gäller att passa på att stjäla när jag hittar bilder på mig. Jag står där i mitten med min Siroko M2 Yorkshire-tröja i svart med vit-grå camouflage och hämtar andan efter andra fartsträckan. 

Samlingen vid Sweco/Falu Vårdcentral. Torsdagar 06:00 om du vill vara med! 

Premiär för mig med framlampa. Räknade med att det skulle ljusna ganska snart så jag tog inte min starkaste lampa och jag hade dessutom bara laddat lampan en kort stund. Det visade sig att batteriet la av redan på förstasträckan men då hade det åtminstone blivit ljust nog för att det skulle gå bra ändå. 

Gänget på cyklingen mot förstasträckan. Elva cyklister fick vi det till denna härligt varma morgon. 15 grader varmt! 


Ett par bilder från återsamlingen mellan första och andra sträckan. Här hade nog min lampa redan lagt av men det gick tack och lov bra ändå. Även förstasträckan gick bra för mig och jag var med i en trio som var längst fram när sträckan var klar. 





Andra fartsträckan avklarad. På andra sträckan så höjde jag farten i den längre backen och fick för en kort stund en liten lucka. Sedan blev vi en trio som jobbade på mot slutet. Sista backen upp så höll jag bra fart så vi blev två. Stumt men ändå bra!



Bilder från tredjesträckan. Lite ryckig sträcka där jag gjorde ett par-tre fartökningar. Här hade jag gjort en och skulle ta bild på cyklisterna bakom mig varpå Jesper och Lars attackerar när jag sitter med mobilen i handen. Taktiskt! 

Kanske brände jag ur för mycket på andrasträckan för tredje kändes rätt jobbig. Tog mig runt i den kvintett som höll ihop hela vägen till slutet. 


Färdig, klar, slut. 

En annan bild stulen från Strava, denna gång från Mattias Björklund. 


Superskönt att få ihop 81 minuters träning innan jobbet sådär. Alltid kul att köra med Le Peloton och det gör ju inget att få känna sig stark emellanåt heller. Ska jag vara helt ärlig så kände jag mig kontrollerat stark men att jag ändå stumnade mer än önskvärt. Tror det kan bero på att jag behöver sova lite mer i kombination med att det blir många hårda pass för mig. 


Idag fredag blir det en vilodag för mig. Frida ska ha pyjamasparty med några tjejkompisar så jag får sysselsätta mig med det istället. Men först lite härligt jobb. 

Vi hörs imorgon igen, hoj! 


Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar