Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-09-16

¡Hola!


Hej och god morgon på dig!

Spanskt tema igår kväll då jag åt lite tapas och kollade på En plats i solen. Det är nog det enda TV-program jag tittar på förutom cykling på Eurosport. Igår så såg jag också ett avsnitt om husjakt på Mallorca, det är inte så vanligt då fastigheterna är så mycket dyrare där. Men har man en bra budget så... 

Förutom tapas och En plats i solen så hann jag med en del städning, det behövs ju det med emellanåt.

På kvällen så var Ebbah hit med ett gäng vänner  och i morse var jag upp för att skjutsa Filips innebandyglasögon och Filip själv till samlingen för att åka till cup. Så det har inte blivit överdrivet mycket sömn men det ska gå bra ändå. 

Vilodag igår vilket var välbehövligt. Till idag så har jag haft lite huvudbry kring hur- och vad jag ska träna. Egentligen vill jag köra annat än asfalt men det har regnat igår kväll, kanske i natt med, så det är rätt blött ute. Därför kanske det blir asfalt ändå. Imorgon ska det bli sol så jag kanske smiter ut en snabbis på min MTB imorgon eftermiddag. Nästa fråga är om jag ska köra ett kort pass för att vara fräsch imorgon eller om jag ska damma på med ett längre pass för att få ihop den där distansen som jag också vill ha. 

Det luktar långpass på vägar. Vädret är grått men det är inte kallt ute, runt 13-14 grader varmt så det blir nog fint. 

Sista svårare dagen på Vueltan idag med hela TIO tredjekategoriberg. Så det blir upp och ner mest hela dagen vilket kan göra dagen till en riktigt tuff dag i sadeln. Hoppas att Sepp Kuss håller i totalledningen och att han vinner Vueltan totalt. Killgissar att Remco vill göra ett nummer även denna dag då det borde passa honom alldeles utmärkt. 

Denna helg är det enduro-tävlingar här i Falun med tävlingar både i Källviken och på Lugnet. Dessutom är det SWE-Cup XCO+XCC i Hallby. Det skulle gå ett gruvägslopp i Norberg som jag skrivit upp på min "preliminära lista" men tävlingen är inställd på grund av svinpesten. Sjukt det där också och jag hoppas att man kan få bukt på det snabbt. Att stänga av så stora områden från natur- och friluftsliv får så stor påverkan på så många människors liv. 


Nåväl, det här blev en lång morgon. Ha nu en riktigt fin dag så hörs vi imorgon igen, hoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar