Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-09-08

Le Peloton - höstrundan på grusvägar


Hej och god morgon på dig! 

Jodå, jag lever än. Tre dagar utan blogginlägg så jag hoppas att också ni klarat er igenom detta?! Ibland är det mycket i livet och mindre intressant att skriva om när det kommer till min cykling. Saknade lite inspiration kanske man kan säga. 

Men igår var det dags för höstrundan på Le Peloton så jag klädde upp mig i mitt fina Gravel-kit från Siroko. Dagen till ära. Höstrundan innebär nämligen att vi går över till grusvägscykling efter en sommar på landsvägen. Äntligen så kom också min cykel till sin rätta efter att ha kört gravel på landsväg under sommaren och haft det jobbigt mest hela tiden. 

På väg till samlingen i dimma och åtta graders värme. Ändå varmare än när vi brukar köra landsväg första gångerna i april..

Bild från samlingen, signerad Jesper Hjortsberg

På väg till sträcka 1. 

Efter sträcka 1. Lyckades gå med frami på sträckan. Hamnade i en lite dålig sits i början av förstasträckan där jag fick ta mycket vind men det ordnade upp sig mot slutet...

Här är vi efter andrasträckan. Där jag gick på en kortare soloutflykt ett tag. Det kostade på men det var härligt att vara där så att jag ens kan göra sånt. 



Några foton från den tredje sträckan som också är den längsta. Här gick jag verkligen på rött på slutet av sträckan. Precis så som det ska vara. 



Galet jobbigt men också galet skoj. 

En timme och 20 minuter cykling på morgonen med tre fartsträckor, precis vad man behöver i slutet av en arbetsvecka. Tyckte också att kroppen fungerade bättre igen efter att ha haft en period då jag känt mig trött och inte speciellt bra. 

På väg till Konditori Focus för fika, eller som i mitt fall; på väg hem. Foto signerat Niclas Brus. 

Gårdagens runda; höstrundan på Le Peloton Falun



Under dess tre dagar som jag inte har bloggat så hade jag vilodag i måndags, ganska lätt cykling 40 minuter i tisdags och så en timmes cykling med Zwift-race i onsdags kväll. Hade tänkt ta det lugnt eftersom jag skulle köra Le Peloton morgonen efter men jag fick feeling och körde rätt hårt ändå. Buskul. 

Nu ska jag återgå till vardagen och köra till jobbet. Vi hörs imorgon igen, hoj! 


Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar