Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2023-09-04

Race i källaren, loppis på gården och städningsprojekt i garaget!


Hej och god morgon på dig! 

Slog mig ner i saccosäcken efter gårdagens race. Alltid hårt det där men skönt när det är klart. Hade ingen riktigt fräsch känsla i kroppen så det blev ett ganska defensivt race för min del. 

Kanske distanspasset i lördags gjorde så att jag var lite seg. Dessutom var det ju loppis här i kvarteret och jag stod ute och sålde in i sista stund. Hoppade på cykeln med 10 sekunder kvar till start och hade glömt att komplettera med mer att äta efter den tidiga frukosten så det var väl 4 timmar och hög aktivitet mellan frukost och race. Inte helt optimalt. 


Nåväl, cykling är viktigare än loppis så jag fick vara lite ofin att avbryta i förtid. Hade dock väldigt kul den tid jag höll igång och jag blev av med en del saker. Fortfarande jättemycket kvar dock. 

Jag har lite av ett höstprojekt att få ordning i garaget så en del lägger jag nog ut på marketplace, en del skänker jag bort och jag är helt övertygad om att vissa grejer kan kastas också. Det ska bli luftigt och gött i det där garaget innan hösten är slut. 

Efter racet så började jag med lite matlagning och när maten stod på spisen så skulle jag trimma håret. Tror ni inte att den där trimmern halvt om halvt ger upp när jag håller på? Den stannar ibland och går väldigt långsamt andra stunder. Så det tar jättelång tid att få det på en okej nivå. Inser dock att sådär kan jag inte ha det så det blev en snabbduch och iväg till NetOnNet dit jag kommer fram med 5 minuter till stängning. Kunde sedan äta god och vällagad mat och trimma klart det sista lite senare. 

Såg också på Vueltan, kul med kantvindsskörning. Det är något alldeles speciellt det där. 

Denna vecka är det barnvecka så det blir lite mindre träning. Det skulle ändå vara kul att tävla i helgen och det går två gravellopp. Lite synd att båda går på lördagen bara, hur tänkte man där? Vi får se hur jag gör med den saken.

En sak är i alla fall säker och det är att jag ska till jobbet nu. På återhörande inom kort, hoj! 



Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar